ללא הודעה רשמית: המועמד של לפיד לתפקיד הבכיר שמע על פסילתו בתקשורת

הוועדה לבדיקת מינויים החליטה כי פרופסור יובל אלבשן לא עומד בתנאי הכשירות לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי, אלא שעל פסילתו שמע אלבשן דרך הפרסומים בתקשורת: "אין לי שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 22:36 ד בתמוז התשפב

ללא הודעה רשמית: המועמד של לפיד לתפקיד הבכיר שמע על פסילתו בתקשורת
המוסד לביטוח לאומי, צילום: Nati Shohat/Flash90

חודשיים חלפו מאז ביקש שר הרווחה מאיר כהן למנות את הפרופסור יובל אלבשן למנכ"ל הבא של הביטוח הלאומי. אולם, מוקדם יותר היום (א'), הוועדה לבדיקת מינויים החליטה כי אלבשן לא עומד בתנאי הכשירות לתפקיד ולא יוכל להחליף את המנכ"ל היוצא, מאיר שפיגלר. הפרופסור המוכר כמשפטן, סופר ואיש רדיו בעל תכנית שבועית ב"כאן ב", גילה על פסילתו לאחר הפרסומים השונים בכלי התקשורת.

"נודע לי מהודעה לתקשורת ולא מהחלטה מנומקת שוועדת גילאור לא אישרה את מועמדותי לניהול הביטוח הלאומי", כתב אלבשן בחשבון הפייסבוק שלו. 

"אין לי שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן"

הוועדה החליטה כאמור כי הפרופסור אלבשן לא נמצא מתאים, אך הוא כתב כי הציג לוועדה תכנית עבודה מפורטת. "הצגתי תכנית מפורטת לשינויים במוסד, שינויים אמיתיים (מעבר להכנסת מחלה כזו אחרת לספר הליקויים ולשינוי טכני במבחן כזה או אחר כפי שנעשה עד כה מהסוג שלא פוגע בשיטה אלא מעט משייף את מגרעותיה) שהיו הופכים את הביטוח הלאומי למה שהוא אמור היה להיות: ביטוח ולא מס. מוסד שמוביל מדיניות חברתית כוללת ולא פלטפורמה של קומבינות לפרנסת מקורבים בחברות סיעוד, בחברות קדישא, בוועדות רפואיות כיוצ"ב".

אלבשן הוסיף כי לשמחתו שר הרווחה מאיר כהן וראש הממשלה יאיר לפיד התלהבו מהתכנית ובחרו לתמוך בה ובו "למרות שאיני איש מפלגתם ומעולם לא הייתי".

"כאמור, לפני כשעה נודע לי שוועדת גילאור לא אישרה את מועמדותי. נימוקיה טרם פורסמו ואני ממתין להם בשקיקה שכן לא הייתה שום מניעה משפטית למינוי (למרות מה שנאמר במסגרת מסע הסיכול שנוהל נגד מינויי על ידי בעלי אינטרסים רבי עוצמה ונציגיהם בתקשורת שכתבו דברים שהקשר בינם לבין המציאות הוא בערך כמו הקשר ביני לבין כדורסל). כך שזה עוד לא נגמר. אין לי שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן".