מכה ללפיד: הוועדה לבדיקת מינויים פסלה את יובל אלבשן כמנכ"ל הביטוח הלאומי

ההמלצה של שר הרווחה מיש עתיד לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי נפסלה בידי הוועדה לבדיקת מינויים, בטענה כי פרופסור אלבשן אינו עומד בתנאי הסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 16:04 ד בתמוז התשפב

מכה ללפיד: הוועדה לבדיקת מינויים פסלה את יובל אלבשן כמנכ"ל הביטוח הלאומי
הביטוח הלאומי, צילום: Nati Shohat/FLASH90

לפני חודשיים ביקש שר הרווחה מאיר כהן למנות את פרופסור יובל אלבשן למנכ"ל הבא של הביטוח הלאומי. אולם, הוועדה לבדיקת מינויים הודיעה היום (א') כי הפרופסור אינו עומד בתנאי הכשירות לתפקיד ולא יוכל להחליף את המנכ"ל היוצא, מאיר שפיגלר, שסיים את תפקידו לפני מספר שבועות. 

 

על פי ההודעה של ועדת גילאור, אלבשן, סופר ועורך דין קהילתי, אינו עומד בתנאי הסף שנקבעו, הכוללים מספר שנות ניהול מינימלי, מספר אנשים, וגודל תקציבים. לאחר דיונים ארוכים, ולמרות התרשמות הוועדה מיכולותיו, הוחלט כי "דיקאן אינו מנהל" ואלבשן אינו מתאים. שר הרווחה כהן ממפלגת יש עתיד החליט להמליץ עליו לוועדה, אולם כאמור, זה לא עזר. 

בשנת 2015 התמנה אלבשן לפרופסור חבר מקצועי בתחום המשפטים, המיועד למי שאינם בעלי תואר דוקטור ושהישגיהם בתחומם המקצועי הקנו להם מוניטין ייחודי. ביולי 2016 החל אלבשן לכהן בתפקיד הדקאן של הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, בתפקיד זה שימש עד 2020.

יובל אלבשן

יובל אלבשן צילום: Yossi Zamir/Flash 90

בנוסף לעיסוקו המשפטי, החל משנת 2015 ובמשך שנתיים הגיש אלבשן תכנית רדיו שבועית ברשת ב' בשם "שניים בשתיים", תחילה יחד עם השרה לשעבר לימור לבנת ולאחר מכן עם העיתונאית אמילי עמרוסי. בהמשך, ממאי 2017 מגישים השניים את התכנית השבועית "היינו כאן" בכאן כאן ב'. במהלך התקופה הוחלף של התכנית "אמילי והפרופסור", והיא משדרים בימי שישי. מעת לעת מפרסם אלבשן טורים בעיתון גלובס.