כהנא מתלבט: "בימים אלו אני בוחן את הדרך"

סגן השר לשירותי דת לא התמנה להחליף את יו"ר ימינה היוצא נפתלי בנט, ובהודעה שפרסם הבהיר כי הוא עדיין מעוניין "להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/07/22 09:29 ד בתמוז התשפב

כהנא מתלבט: "בימים אלו אני בוחן את הדרך"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת ימינה ידעה טלטלות רבות בתקופה האחרונה, שהעיקרית שבהן הייתה הודעתו של יושב הראש נפתלי בנט על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות ופרישתו מהחיים הפוליטיים. סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, התייחס הבוקר (א') להמשך דרכו הפוליטית. 

"המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט", אמר בפתח דבריו, "לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. להמשיך ולפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הסכמות רחבות ולא במלחמות דת. להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית". 

לפני חודשיים התבטא יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בביקורת על הממשלה ואמר: "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. הדבר הכי לגיטימי בעולם, מי ששיקר והונה וגנב קולות, מי שמכר את המדינה לתנועה האיסלאמית ועכשיו הולך לעשות אותו דבר עם תומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי". על כך אמר כהנא בעקיצה, "לאלו שנותנים לכולם להיכנס לבית הכנסת שלהם, לאלו שמחזירים שלום ליד מושטת גם של מי שחושב אחרת מהם, ולאלו שמוכנים להעביר כוס מים גם ליריב פוליטי. לאלו שזוכרים שהתפקיד שלנו הוא לחבר ולאחד". 

באשר להמשך דרכו הפוליטית, אמר כהנא כי, "בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה. תודה רבה לכל התומכים (וגם למי שלא. טוב שאנחנו חיים בדמוקרטיה)". באמצע השבוע שעבר נודע כי שרת הפנים איילת שקד, ולא כהנא, היא זו שתחליף את בנט בהנהגת המפלגה, שעל פי הסקרים מגיעה ל4-5 מנדטים.