שמרית מאיר: הזכרתי לו מאה פעם ביום לטפל בסילמן ואז היא פרשה

היועצת המדינית לשעבר של ראש הממשלה לשעבר חושפת בראיון ארוך את כל מה שנעשה מאחורי הקלעים במהלך כהונת בנט הקצרה. לדבריה, חברי הכנסת הימניים "כל הזמן חטפו ולא קיבלו שום דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/22 13:29 ב בתמוז התשפב

שמרית מאיר: הזכרתי לו מאה פעם ביום לטפל בסילמן ואז היא פרשה
שמרית מאיר, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

כמעט חודשיים חלפו מאז התפטרה שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בראיון שהעניקה לנדב איל ומתפרסם הבוקר (ו') בעיתון ידיעות אחרונות, היא מדברת על ההישגים בשנה החולפת, על הקשיים שהובילו אותה לעזוב, וגם על השבר, אחד מני רבים, שהוביל בסופו של דבר לפירוק הממשלה, החלטתה של חברת ימינה עידית סילמן לפרוש מהקואליציה. 

"חברי הכנסת היו מתוסכלים מאוד. הם, בפרט הימניים, כל הזמן חטפו- ולא קיבלו שום דבר. לא היה להם כלום, לא יוזמות שלהם, לא נראות, כלום. עכשיו, אני לא יודעת אם זה היה עוזר להגן על עידית סילמן, אבל היא שיגרה המון אותות מצוקה, אומר זאת כך. היה צריך פשוט להזמין אותה לארוחת ערב. לדבר איתה. היה צריך לראות מה היא רוצה". 

בתחילת אפריל הייתה היועצת בביקור מדיני בארצות הברית, אולם כפי שחושף איל, היא זו שבישרה לראש הממשלה על פרישתה של סילמן, ולדבריה, היו לכך סימנים מקדימים, "השתגעתי מזה שזה לא קורה בזמן אמת". 

עידית סילמן

עידית סילמן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"היה מודיעין חלוט. בתור אחת שמבינה מודיעין, זה לא היה מודיעין רגיל, זה היה מודיעין קשה. שמענו את זה מאלקין, שמענו את זה מגדעון סער. הייתי בארצות הברית בשליחות ראש הממשלה בעניין משמרות המהפכה. הייתי מנותקת. יותם, הדובר הפוליטי שלנו, מאה פעם ביום אומר לי, 'שמרית, שימי לב לסילמן. תדברי איתו, תדברי איתו'. דיברתי איתו. הצקתי לו. אמרתי לו מאה פעם ביום 'סילמן', הוא אמר לי, 'סילמן מטופל'. ואז, כמה שעות אחר כך לפנות בוקר, לילה אצלי, בשש בבוקר אצלו הערתי אותו ואמרתי לו סילמן פרשה".