בחירות 2022

חודש אחרי שהתפטרה: היועצת של בנט חושפת את הסיבה

שמרית מאיר, מי שהייתה היועצת המדינית של בנט, שעזבה את הלשכה רגע לפני שהתפרקה הקואליציה משיבה אש בראיון חדש: "הניהול הפוליטי אצלנו היה כושל מהיום הראשון. אם התחום שלי היה מנוהל כמו התחום הפוליטי, הסורים כבר היו על הגדרות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 16:53 א בתמוז התשפב

חודש אחרי שהתפטרה: היועצת של בנט חושפת את הסיבה
שמרית מאיר. מתפטרת, צילום: ללא

חודש אחרי שהיועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, עזבה את תפקידה. היום, (ה') בראיון לynet היא מסבירה מדוע: "בחול המועד פסח בנט אמר לי שהתוכנית למושב היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. הרי אין רוב לממשלה. ולכן החלטתי לעזוב".

"ההיאחזות בכיסא הייתה כל-כך חזקה, שהכיסא נשבר"

מאיר ממשיכה ואומרת כי הבחינה שבנט להוט לשמור על הכיסא בכל מחיר, למרות אזהרותיה: "נסמכים על המשותפת ומשחדים את רע"מ ואחר כך גם את זועבי. אני ידעתי שזה יתחיל להתפורר מהערבים... זאת הייתה תוכנית מטומטמת. דילים כדי להעביר חוקים. הם הזניחו את העובדה שיש ציבור, ושמרחב הלגיטימיות של הממשלה הזאת, שהייתה מהקיצון־עד־הקיצון, מהלאומן היהודי עד הלאומן הערבי, נשחק בשני הקצוות והתפורר" היא המשיכה ואמרה כי: "ההיאחזות, שמרוב שהייתה חזקה, הכיסא נשבר".

"הניהול הפוליטי אצלנו היה כושל מהיום הראשון"

מאיר מדברת על הכישלון של הממשלה, שלדבריה התחיל עם הפרישה של סילמן. האירוע שדירדר את הכל בלי דרך חזרה: "הניהול הפוליטי אצלנו היה כושל מהיום הראשון. אם התחום שלי היה מנוהל כמו התחום הפוליטי, הסורים כבר היו על הגדרות".

מאיר הייתה האישה הראשונה בתפקיד, ולפני כן היא שימשה כעיתונאית ופרשנית.  במכתב העזיבה שלה לפני כחודש וחצי היא כתבה לבנט: "שורת המשימות הארוכה שהטלת עליי חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. זה הזמן לעזוב".כדאי להזכיר כי ההתפטרות של מאיר הייתה חלק משורת התפטרויות בסגל של בנט, החל מראש הצוות ועד הדובר.

לפני שמונתה מאיר, לפני כשנה, היא שימשה כפרשנית בנושאים מדיניים-בטחוניים במספר כלי תקשורת מובילים, בהם ידיעות אחרונות וגלי צה"ל. כיהנה גם כמנכ"לית הארגון 'לינק' שעסק במיזמי תקשורת בעולם הערבי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן