מחלוקת בקואליציה: פיזור הכנסת נדחה

אלפי הסתייגויות שהגישו המפלגות השונות, בעיקר על חוק המטרו ובניסיון למנוע את הארכת תקנות יו"ש, מאיימות על האישור הסופי של פיזור הכנסת. על פי ההערכה יתכן כי כניסת לפיד לתפקיד ראש הממשלה ידחה לשבוע הבט

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/06/22 16:57 ל בסיון התשפב

מחלוקת בקואליציה: פיזור הכנסת נדחה
הכנסת, ממתינה לפיזורה, היום , צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

למעלה משבוע חלף מאז הפתיע ראש הממשלה נפתלי בנט את המערכת הפוליטית והרים ידיים. בהודעה משותפת לו ולשר החוץ יאיר לפיד הכריזו השניים על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר", נכתב.

מוקדם יותר היום (ד'), עבר חוק פיזור הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 74 תומכים מול 5 מתנגדים. על פי התכנון, הכנסת הייתה אמורה להתפזר באופן סופי עד הלילה בחצות, ובכך למעשה יאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה בנט, על פי הסכם הרוטציה בין השניים. אולם, נכון לשעות אחר הצהריים, המפלגות הגישו אלפי הסתייגויות ובכך מעכבות את פיזור הכנסת. 

שר האוצר אביגדור ליברמן מישראל ביתנו הגיש הסתייגויות במחאה על עיכוב חוק המטרו, "מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנסת כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור. אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי". 

גם במפלגת העבודה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי הגישה את הסתייגויותיה על רקע חוק המטרו, ואילו הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה הגישה לא פחות מעשרת אלפים הסתייגויות, זאת כדי למנוע את פיזור הכנסת ובכך לעכב את הארכת תקנות יו"ש שתוקפן יפקע מחר בחצות.