מנזקי הבחירות: מימון המפלגות יגדל ביותר מעשרה אחוזים

בצל פיזור הכנסת וכניסתו של לפיד ללשכת ראש הממשלה, המפלגות נערכות לבחירות והכרעה של השופטת בדימוס פרוקצ'יה קובעת כי יחידת המימון תעלה בעוד 12.5 אחוזים "לאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונשנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 14:40 ל בסיון התשפב

מנזקי הבחירות: מימון המפלגות יגדל ביותר מעשרה אחוזים
צילום: פלאש 90

דואגים לעצמם: השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה, יו"ר הוועדה הציבורית לעניין מימון המפלגות, החליטה על העלאת ביחידות המימון למפלגות. בוועדת הכנסת אמרה השופטת: "הוועדה הציבורית דנה בהעלאת יחידת המימון. הוועדה שמעה את אלה שבעד ואלה שנגד, ואת הערכות הכלכליות ממחלקת מחקר הכנסת. לאור הנתונים שהוצגו בפניה, ולאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונשנות החליטה הוועדה על העלאה של סכום של 1.6 מיליון שקל למנדט, כלומר תוספת של 12.5%".

כזכור, הייתה מחלוקת בין חלקים בקואליציה לאופוזיציה כשלבסוף ההגדלה אושרה. מבחינה כספית, משמעותה של ההחלטה היא מגידוך ביותר מ-20 מיליון שקל לעומת המצב כיום. בין המתנגדים לסיכום היו מפלגות העבודה וישראל ביתנו.

מוקדם יותר היום (ד') צייץ ליברמן: "בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא הגדלת מימון המפלגות לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל. ברגעים אלו, אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי".

אם לא יהיו אירועים חריגים, במהלך היום יעבור הפיזור ומחר (ה') צפוי להיכנס לתפקיד ראש הממשלה יאיר לפיד. כפי שפורסם אמש בחדשות 13 יגור לפיד בווילה סמוכה למעון הרשמי בבלפור.