חדשות טובות למשרתי המילואים: קיבלתם העלאה במשכורת? מגיע לכם תגמול גבוה יותר

עכשיו זה רשמי: מילואימניקים יקבלו את תגמול המילואים מביטוח הלאומי לפי שכרם החדש ולא בממוצע של שלושה חודשים כפי שהיה עד היום. "תקנות שהן לא פחות מבשורה חברתית וסמל לערבות הדדית", אמר מנכ"ל הביטוח לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 12:50 כט בסיון התשפב

חדשות טובות למשרתי המילואים: קיבלתם העלאה במשכורת? מגיע לכם תגמול גבוה יותר
חיילי מילואים. ארכיון, צילום: Moshe Shai/Flash90

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ג') תקנות חדשות לתגמולי מילואים, ובהן תחושב העלאת שכר לשכירים ולעצמאים. החל מהיום, מילואימניק ששכרו עלה בלפחות 20%, יקבל את התגמול לפי השכר החדש ולא לפי ממוצע של שלושה חודשים, כפי שהיה עד כה.

מלכתחילה, הביטוח הלאומי והשר ביקשו את עדכון השכר החל מעשרה אחוזים, אך בשל העלויות הגבוהות הוחלט, לאחר משא ומתן, רף של 20%. בעקבות שינוי זה, מילואימניקים יקבלו תגמול שיפצה אותם על בסיס השכר האמיתי, ערב יציאתם לשירות. 

לאחר תיקון התקנות, הוחלט שמי ששירת במילואים החל מינואר 2022 יקבל את התשלום לפני השינוי המדובר. הביטוח הלאומי ציין והדגיש בוועדה, שמרגע שינוי התקנות יפעלו לפיתוח מחשובי שייקח מספר חודשים ויותאמו לכל משרתי המילואים בישראל באופן אוטומטי. יש לציין, התקנות רלוונטיות הן לשכירים והן לעצמאיים.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה חברת הכנסת אפרת רייטן מרום: "כבת של אלוף משנה, אשתו של סגן אלוף ואימא לחייל שעומד להתגייס אני מכירה מקרוב את ההקרבה של החיילים ומשרתי המילואים שלנו ויש בי הערכה ענקית אליהם".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן הוסיף: "מדובר בתיקון מתבקש, חיילי המילואים נותנים מעצמם לטובת המדינה וביטחונה. התקנות האלה יעשו צדק עם אנשי המילואים שלא פעם נפגעו כלכלית דבר שהוא מעוות ובלתי מתקבל על הדעת. אמשיך לעבוד עד הדקה ה-90 כדי לקדם עשייה לטובת הציבור וטוב לראות שיש עדיין עשייה חברתית, עם שיתוף פעולה אמיתי וכן. אני מודה למנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ויו״ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן מרום, שר הביטחון בני גנץ ולאגף כ״א בצה״ל על שיתוף הפעולה".

"העברנו היום תקנות שהן לא פחות מבשורה חברתית וסמל לערבות הדדית כלפי אוכלוסיית משרתי המילואים שעושים עבודת קודש במהלך עשרות שנות פעילות, והגיע הזמן לתת מענה לעוולה שפגעה בזכותם של המשרתים את ארצנו", אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי. "נעשתה פה עבודה משותפת ומאומצת שכולה עטופה בשליחות ציבורית ואהבת הארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן