הרמטכ"ל כוכבי יגנה? הפגנת שמאל מחוץ לביתו של הקצין הבכיר

חודש אחרי שהרמטכ"ל גינה פומבית את מחאת הימין נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, פעילי שמאל הפגינו הבוקר מחוץ לקיבוצו במחאה על מעצרי מבוקשים שפוגעת בילדים פלשתינים. בצה"ל יגנו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 08:29 כח בסיון התשפב

הרמטכ"ל כוכבי יגנה? הפגנת שמאל מחוץ לביתו של הקצין הבכיר
הפגנת השמאל מחוץ לקיבוץ חורשים, צילום: "זזים - קהילה פועלת"

בחודש שעבר מחו פעילי ימין ביהודה ושומרון נגד קצינים בכירים בצה"ל דוגמת תמיר ידעי ויהודה פוקס, דבר שגרר ביקורת מצד הרמטכ"ל כוכבי. הבוקר (ב') פעילי שמאל הגיעו לכניסה לקיבוץ חורשים בו מתגורר אלוף פיקוד המרכז פוקס כשהם אוחזים בשלטים המכנים אותו "הורס החלומות". הפעילים דורשים מפוקס שיורה להפסיק את השימוש בפרקטיקה של כניסות ליליות לבתים פלשתינים לצורך מעצר מבוקשים. שלטים נתלו במהלך הלילה גם מחוץ לפיקוד מרכז בירושלים. שוטרים חיכו למפגינים בכניסה לקיבוץ.

מארגון השמאל, "זזים - קהילה פועלת" נמסר: "לא בכל יום אנחנו מחליטות לפעול מול מפקד בכיר בצבא, אבל לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס יש סמכות לבטל את מעצרי הלילה בהנחיה פשוטה. מעל ל-3,000 אזרחיות ואזרחים חתמו על עצומה שדורשת מפוקס להפעיל את הסמכות שלו ולהפסיק להרוס לילדים את החלומות". 

שלטים נגד האלוף פוקס, יזכו לגינוי?

שלטים נגד האלוף פוקס, יזכו לגינוי? צילום: "זזים - קהילה פועלת"

כשפעילי ימין תלו מודעות - הרמטכ"ל גינה

כזכור, בחודש שעבר הופצו מודעות נגד אלוף פיקוד מרכז, מודעות אותן הפיצו פעילי שטח בשומרון. בין היתר מואשם שם פוקס בכך שהוא "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה". בנוסף נכתב: "יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות".

בהודעה רשמית של דובר צה"ל בעקבות פרסום מודעות הימין נכתב כי, "הרמטכ״ל מגנה בתוקף את השיח המסית נגד אלוף פיקוד המרכז ונגד מפקדים אחרים בצה"ל. זהו מעשה פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי. קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית. הרמטכ"ל קורא לעומדים מאחורי הכרזה להסירה מיד".

גם השר לביטחון פנים גינה את מחאת הימין. "בושה וחרפה", כתב בר-לב בחשבון הטוויטר שלו. "קומץ קיצוני וחסר מעצורים של כפויי טובה בוחר להשתלח כך במפקד בצה"ל, שמוביל את חייליו - שכם אל שכם עם משטרת ישראל ושב"כ - במשימות מורכבות מאוד במאבק נחוש ועיקש נגד הטרור הפלשתיני. האלוף יהודה פוקס מקדיש את חייו כדי להגן על ביטחונה של מדינת ישראל, והוא ראוי להוקרה על כך".