מודעות הופצו נגד אלוף פיקוד מרכז, כוכבי מגנה: "להסיר מיד"

מודעות נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מופצות בימים האחרונים: "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה" | הרמטכ"ל כוכבי גינה: "קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 22:08 א בסיון התשפב

מודעות הופצו נגד אלוף פיקוד מרכז, כוכבי מגנה: "להסיר מיד"
פוקס וכוכבי, צילום: פלאש 90

בימים האחרונים מופצות מודעות נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, מודעות אותן מפיצים פעילי שטח בשומרון. בין היתר מואשם שם פוקס בכך שהוא "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה". בנוסף נכתב: "יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות". ברקע המודעות, הרמטכ"ל כוכבי מגנה אותן וקורא להסירן מיד.

 

בהודעה רשמית של דובר צה"ל נכתב: "הרמטכ״ל מגנה בתוקף את השיח המסית נגד אלוף פיקוד המרכז ונגד מפקדים אחרים בצה"ל. זהו מעשה פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי. קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית. הרמטכ״ל קורא לעומדים מאחורי הכרזה להסירה מיד".

גם דויד אלחייני, יו״ר מועצת יש"ע מגנה את הכרזות נגד האלוף: "המודעות שפורסמו על האלוף יהודה פוקס הם בזויות. מפקדי וחיילי צה״ל עושים מלאכת קודש יומם וליל כדי להבטיח את המשך החיים בהתיישבות. נראה שמי שעומד מאחורי כתובות אלו הן קומץ קיצוני שבוודאי איננו מייצג את דעת תושבי יהודה ושומרון ובטח שלא את ראשי הרשויות. העלייה החדה באירועי האלימות הערבית אותה סופגים תושבי יהודה ושומרון בחודש האחרון מוטלת על הדרג המדיני ובעיקר שר הביטחון שאינו נוקט מדיניות תקיפה כנגד פורעי החוק הערבים באזור ובכל הארץ".