עמר בר-לב: "קומץ קיצוני וחסר מעצורים של כפויי טובה משתלח במפקד בצה"ל"

השר לביטחון הפנים יצא הבוקר במתקפה חריפה נגד העומדים מאחורי המודעות בהן נכתב על אלוף פיקוד המרכז: "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה. יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות" | דובר צה"ל: הרמטכ"ל מגנה בתוקף את השיח המסית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 08:03 ב בסיון התשפב

עמר בר-לב: "קומץ קיצוני וחסר מעצורים של כפויי טובה משתלח במפקד בצה"ל"
בר-לב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פעילי ימין מפיצים בימים האחרונים כרזות נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, בהן הם מאשימים אותו בכך שאינו מתמודד כראוי עם הטרור ביהודה ושומרון וכמי שפועל נגדם. "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה". בנוסף נכתב: "יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות". הבוקר (ד') השר לביטחון הפנים עמר בר-לב תקף בחריפות את המודעות נגד האלוף.

"בושה וחרפה", כתב בר-לב בחשבון הטוויטר שלו. "קומץ קיצוני וחסר מעצורים של כפויי טובה בוחר להשתלח כך במפקד בצה"ל, שמוביל את חייליו - שכם אל שכם עם משטרת ישראל ושב"כ - במשימות מורכבות מאוד במאבק נחוש ועיקש נגד הטרור הפלשתיני. האלוף יהודה פוקס מקדיש את חייו כדי להגן על ביטחונה של מדינת ישראל, והוא ראוי להוקרה על כך". 

בהודעה רשמית של דובר צה"ל נכתב אתמול כי הרמטכ״ל מגנה בתוקף את השיח המסית נגד אלוף פיקוד המרכז ונגד מפקדים אחרים בצה"ל. "זהו מעשה פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי. קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית. הרמטכ״ל קורא לעומדים מאחורי הכרזה להסירה מיד".

יהודה פוקס סופג ביקורת

יהודה פוקס סופג ביקורת.

רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר, גינה גם הוא את המודעות: "הלקח היחיד מהכרזה האיוולית והבזויה שפורסמה נגד אלוף מרכז יהודה פוקס היא שדובר צה"ל צריך לפרסם יותר תמונות שלו על מדי ב' במקום התמונות שלו עם מדי שרד מימי הנספחות בווישנגטון".