שינויים בהסדרי התנועה בירושלים: היום מתחילות שנתיים של עבודות

עיריית ירושלים התחילה עבודות בשיטת הרביעים, כאשר עכשיו עובדים על צומת שמואל הנביא, מה שיהפוך את כל הגישה לאזור פקוקה | מחזיק תיק התחבורה בעירייה: "השלב הזה צפוי להיות קשה וליצור עומסי תנועה משמעותיים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/06/22 19:08 כז בסיון התשפב

שינויים בהסדרי התנועה בירושלים: היום מתחילות שנתיים של עבודות
גשם בירושלים, ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת עבודות הרכבת הקלה, יחלו החל מהיום (א') עבודות להקמת תחנת רכבת תת קרקעית, מה שיגורם לכך צומת בר אילן ייחסם חלקית לתנועה ויתבצעו בו הסדרי תנועה חלופיים בחלקו הדרום-מזרחי של צומת.  העבודות יתקיימו בשנתיים הקרובות בשיטת הרביעים, כאשר בכל פרק זמן של חצי שנה העבודות יתרכזו ברביע אחר של הצומת. 

בשלב הראשון, העבודות יתרכזו  בפינת בר אילן- שמואל הנביא. בשל העבודות, יבוטלו חלק מהפניות בצומת לסירוגין והתנועה תוסט לצירים חלופיים. על מנת לאפשר תנועה באזור, הוכנו ובוצעו הסדרי תנועה מיוחדים לעקיפת אזורי החסימה בצומת. אך כאמור, לנהגים מומלץ שלא להגיע לאזור. במקום צפויים עומסי תנועה כבדים והגישה לרכב פרטי תוגבל. מומלץ לנהגים להימנע ככל הניתן מלהגיע לאזור בתקופת העבודות לצורך שאינו הכרחי ולבחור בדרכים חילופיות. 

מחזיק תיק תחבורה ותשתיות בעיריית ירושלים, הרב דוד זוהר, אומר כי: "בימים אלה אנחנו מתקדמים צעד חשוב נוסף קדימה לעבר פריסת הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן ולשדרוג מקיף של הצומת וסביבתו. השלב הזה צפוי להיות קשה וליצור עומסי תנועה משמעותיים"

מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש. התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת מקטע זה הוא בחודשים הראשונים של 2023. התוואי הירוק החדש עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה ירושלים, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה. 

כאמור, במהלך תקופה זו, תופסק פעילות הרכבת הקלה במקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל, ויינתן מענה לנוסעים באמצעות קווי התחבורה הציבורית באוטובוסים: מסלולם של הקווים 20, 21, 23, 24, 27, 29 יוארך עד התחנה המרכזית, בתדירות גבוהה. יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שדרות הרצל, לשני כיווני הנסיעה. העבודות יבוצעו בימים א'-ה' במשך כל שעות היממה, ובימי ו' עד השעה 14:00.