מכה לירושלמים: הרכבת הקלה להר הרצל תושבת לזמן ארוך במיוחד

בעקבות העבודות לחיבור המתווים החדשים, הרכבת הקלה לא תעבוד בין הר הרצל לתחנה המרכזית, לפחות בחודשיים הקרובים. קווי האוטובוס באזור יתוגברו והמעבר להולכי רגל יתאפשר ללא הפרעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 19:04 כב בסיון התשפב

מכה לירושלמים: הרכבת הקלה להר הרצל תושבת לזמן ארוך במיוחד
אל תחכו לרכבת, התחנה בהר הרצל, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

השלב השני במבצע "בן דור" לחיבור מסילות הרכבת הקלה יוצא לדרך מחר (ד') כשבמסגרתו יושבת מקטע הנסיעה ברכבת מהתחנה מרכזית להר הרצל. עיריית ירושלים הודיעה כי תתגבר את קווי האוטובוס הפעילים במטרה לענות על הפער בתחבורה הציבורית.

מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש. התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת מקטע זה הוא בחודשים הראשונים של 2023. התוואי הירוק החדש עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה ירושלים, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה. 

בעירייה ממליצים להימנע ככל האפשר מנסיעה באזור זה ברכב פרטי בתקופת העבודות. מומלץ להשתמש בדרכים חלופיות ולהסתייע באפליקציות הניווט. מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באזור זה תחזור לשגרה.

בשבועות האחרונים מתקיימות עבודות בצומת הרב צבי יהודה ושדרות הרצל והן עתידות להימשך עד חודש אוגוסט. 

כאמור, במהלך תקופה זו, תופסק פעילות הרכבת הקלה במקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל, ויינתן מענה לנוסעים באמצעות קווי התחבורה הציבורית באוטובוסים: מסלולם של הקווים 20, 21, 23, 24, 27, 29 יוארך עד התחנה המרכזית, בתדירות גבוהה. יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שדרות הרצל, לשני כיווני הנסיעה. העבודות יבוצעו בימים א'-ה' במשך כל שעות היממה, ובימי ו' עד השעה 14:00.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן