עידוד תחבורה ציבורית וקארפול: המהלך החשוב של כביש 6 אושר בממשלה

הצעתם של שר האוצר ושרת התחבורה להרחבת כביש 6 אושרה. במסגרת התכנית, יתווסף נתיב לכל כיוון, ממחלף קסם ועד מחלף עין תות ויוקם מחלף בית נחמיה, שיתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 16:52 כז בסיון התשפב

עידוד תחבורה ציבורית וקארפול: המהלך החשוב של כביש 6 אושר בממשלה
פקקים בכביש 6, הפתרון בדרך?, צילום: Gili Yaari/Flash90

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א'), אושרה הצעתם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, להרחבת כביש 6 עם נתיב נוסף לכל כיוון, ממחלף קסם ועד מחלף עין תות וכן הקמת מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן. 

בנוסף, אישרה הממשלה כי במסגרת מתווה ההרחבה, הנתיב הנוסף יפעל כנתיב רב תפוסה וכי האגרה בעבור נסיעת כלי רכב מעל 4 טון תופחת בשעות הלילה. מדובר בסלילת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב עם מעל לשלושה נוסעים.

העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. הנתיב החדש יבוצע על ידי חברת "חוצה ישראל" וצפוי להיפתח בשנת 2027. לאחר אישור הממשלה, נדרש אישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת. 

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "אנחנו ממשיכים לחזק ולתגבר את התשתיות במדינת ישראל. הרחבת כביש 6 הינו צעד חשוב שבא להתמודד בין היתר עם אתגרי הגודש בכבישים. אני מודה לחבריי בממשלה שרואים בשדרוג והרחבת הכבישים משימה חשובה וקריטית להמשך פיתוחה ושגשוגה של המדינה".

"אני מודעת לעומסי התנועה בכביש 6 ולכן החלטנו היום בישיבת הממשלה על תקצוב והקמת נתיב רב תפוסה נוסף שיוביל להרחבת הכביש, הפחתת הפקקים ומתן עדיפות לתחבורה הציבורית", אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי.