בחירות 2022

בנט נפרד מהשרים בישיבת הממשלה האחרונה: "נצלו כל דקה לפני פיזור הכנסת"

ראש הממשלה הודה לשותפיו בישיבת הממשלה האחרונה בהובלתו: "זו קדנציה שתיזכר לטובה" | בהמשך ביקש בנט מכל השרים לקדם תכניות בהקדם: "האחריות שלנו כלפי אזרחי ישראל ממשיכה גם בתקופת בחירות"

ישי אלמקייס עמיאל ירחי עמיאל ירחי וישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/06/22 11:45 כז בסיון התשפב

בנט נפרד מהשרים בישיבת הממשלה האחרונה: "נצלו כל דקה לפני פיזור הכנסת"
בנט, לפיד וליברמן בישיבת הממשלה, צילום: Yoav Ari Dudkevitch/POOL

שבוע אחרי ההודעה הדרמטית על פיזור הכנסת ה-24, השרים התכנסו היום (א') לישיבת ממשלה אחרונה תחת ראש הממשלה נפתלי בנט, שבחר לסכם את השנה האחרונה והודה להם אך גם ביקש ודרש מהם לפעול לסיום תכניות לפני פיזור הכנסת.

בנט התייחס לכך שבימים האחרונים מציינים חקלאי עוטף עזה קציר שקט וללא בלוני תבערה, "במקום למנוע את שריפות חמאס, ממשלות ישראל עסקו בלנסות לפצות על השריפות. כאילו זו 'גזירה משמיים' – זו לא. אנחנו הצלחנו יחד, לראשונה מזה 15 שנים, להעניק ביטחון מלא לתושבי אשקלון, שדרות ועוטף עזה. אסור לחזור אחורה". 

"בזמן הקרוב, לצערי, מדינת ישראל תצא למערכת בחירות, שבמהלכה פעולות ממשלה מסוימות לא יתאפשרו. לכן אני מבקש מכל השרים לנצל כל יום וכל שעה שעוד נותרו כדי לנקות שולחן, וכדי להאיץ לבצע כל מה שאפשר לפני פיזור הכנסת", אמר ראש הממשלה היוצא, "האחריות שלנו כלפי אזרחי ישראל ממשיכה גם בתקופת בחירות".

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל חבריי השרים. ראיתי אתכם עובדים איש-איש במשרדו, במקצועיות ובמסירות, למען כלל אזרחי ישראל. זו הייתה ממשלה מצוינת, שנשענה על קואליציה מורכבת. יש כאן קבוצת אנשים שידעה להניח בצד מחלוקות אידיאולוגיות, להתעלות ולפעול למען מדינת ישראל", הודה בנט לשרים והדגיש: "ראו, יש ממשלות ארוכות עם הישגים דלים, ואנחנו ממשלה קצרה עם הישגים כבירים. ממשלת 'ביחד למען האזרח'. ממשלה ביצועיסטית. זו קדנציה שתיזכר לטובה".

"יחד, השבנו מאות אלפי מובטלים לעבודה. יחד החזרנו את ההרתעה מול חמאס. יחד הענקנו את השנה השקטה מזה שנים לילדים שגרים אשקלון, שדרות והדרום. יחד העברנו את ישראל מקריסה כלכלית לצמיחה. יחד הורדנו את הגירעון האסטרונומי לאפס. בעיקר, הוכחנו שאפשר לעבוד בחריצות וביושרה - ביחד - למען אזרחי ישראל", המשיך בנט והודה לשותפיו ראשי הסיעות.

"אני מבקש להודות גם לשני שרי מפלגתי: שרת הפנים איילת שקד, ושר הדתות מתן כהנא, שעשו שניהם עבודה נהדרת. חבריי השרים, תודה רבה על השותפות ועל השנה המוצלחת שעשינו למען אזרחי ישראל".