בחירות 2022

מתי לפיד הופך לראש ממשלה: כל הפרטים על השבוע הדרמטי

ההזדמנות האחרונה של נתניהו להקמת ממשלה חלופית ומתי הכנסת מתפזרת באופן סופי? לוח הזמנים המלא לשבוע פוליטי דרמטי בו יתחלף ראש ממשלה ובנט ייפרד מהתפקיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/06/22 22:20 כו בסיון התשפב

מתי לפיד הופך לראש ממשלה: כל הפרטים על השבוע הדרמטי
בנט ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבוע פוליטי דרמטי במיוחד צפוי לאזרחי ישראל, החל מפיזור סופי של הכנסת ועזיבתו של נפתלי בנט את לשכת ראש הממשלה  ועד להכתרת ראש ממשלה חדש, ה-14 במספר. כל הפרטים על הימים הדרמטיים וסדר היום המלא. 

ישיבת הממשלה האחרונה בראשות נפתלי בנט

מחר בבוקר תתקיים ישיבת הממשלה השבועית בירושלים, מדובר בישיבה האחרונה שינהל ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט והוא צפוי למסור הצהרה בפתח יישבת הממשלה ולהיפרד מאזרחי ישראל. במקביל, ועדת החוקה של הכנסת תקיים דיון בחוק פיזור הכנסת ותכין אותו להצבעה בהמשך השבוע, דיון דומה יתקיים בוועדת הכנסת בראשות ניר אורבך ביום שני. בנוסף, שרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט ייפגשו וידונו בעתידה של מפלגת ימינה. 

ההזדמנות האחרונה של נתניהו

ביום שני בשעה ארבע אחרי הצהריים תיפתח מליאת הכנסת עם הצעת אי אמון של מפלגות האופוזיציה, מדובר ככל הנראה בהזדמנות האחרונה של נתניהו להקים ממשלה חלופית, והסיכויים לכך נמוכים במיוחד. לאחר מכן התקיים מרתון חקיקה קצר של חוקים חשובים במיוחד שיזכו לתמיכת האופוזיציה ולאחריו תתקיים בשיא הלילה ההצבעה על פיזור הכנסת  בקריאה שניה ושלישית. 

יאיר לפיד הופך לראש ממשלת ישראל

ביום שלישי, אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון יכנס שר החוץ יאיר לפיד לתפקיד הרם ביותר בפוליטיקה הישראלית, ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל. זאת על פי הסכם הרוטציה בין לפיד לבנט. גורמים ביש עתיד אומרים לחדשות כיפה שצריך שהבחירות יהיו כמה שיותר מאוחר כדי שלפיד ירוויח זמן כראש ממשלה, כך או כך, מועד סופי לבחירות יינתן עוד השבוע. 

לפיד על פיזור הכנסת