ברקע הדיווחים על חולייה איראנית: לפיד בהצהרה עם שר החוץ הטורקי

אחרי שנחשף הבוקר כי נעצרה חולייה של מחבלים איראנים בטורקיה שתיכננה לפגוע בישראלים, אירוע שהוביל לאזהרת מסע חמורה לטורקיה, נפגש שר החוץ יאיר לפיד עם שר החוץ הטורקי: "מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 17:00 כד בסיון התשפב

ברקע הדיווחים על חולייה איראנית: לפיד בהצהרה עם שר החוץ הטורקי
יאיר לפיד, צילום: בועז אופנהיים

שר החוץ יאיר לפיד נחת היום (ה') בשעות הצהריים המוקדמות באנקרה שבטורקיה שם הוא צפוי להיפגש ייפגש עם עמיתו הטורקי, מבלוט צ'בושולו. ברקע הגעתו למדינה המוסלמית, המודיעין הטורקי חשף היום כי סיכל ניסיון פיגוע איראני באיסטנבול ביום שישי האחרון, אשר בעקבותיו יצאה אזהרת המסע החריגה והחמורה לאיסטנבול.

לפיד יצא בהצהרה משותפת עם עמיתו שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו באנקרה ואמר: ״בשבועות האחרונים ניצלו חייהם של אזרחים ישראלים בזכות שיתוף הפעולה הבטחוני והמדיני בין ישראל לטורקיה. המאמצים האלה נמשכים, רק היום פורסם שהמודיעין הטורקי הצליח לסכל ממש לאחרונה פיגוע איראני חמור באיסטנבול, אנחנו מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה על הפעילות המקצועית והמתואמת".

"מקווים שהתיירים הישראלים יוכלו לחזור לטורקיה ללא חשש"

לפיד המשיך ואמר כי מאחורי הנסיונות האלה עומדת איראן. וכי המודיעין אינו מוטל בספק, "לא מדובר רק בניסיונות לרצח של תיירים ישראלים חפים מפשע, אלא גם בהפרה ברורה של הריבונות הטורקית בידי הטרור האיראני" לפיד אמר כי מטרתנו המיידית היא להביא לרגיעה, כיוון שעונת התיירות בשיאה והוא רוצה להוריד את אזהרת המסע: "טורקיה היא היעד מס' 1 של התיירות הישראלית. אנחנו מקווים שבזמן הקרוב יוכלו התיירים הישראלים לחזור לטורקיה ללא חשש".
 
לפיד חתם את הנאום וציין את הישגיו כשר החוץ, רגע לפני שהופך להיות ראש ממשלה עד הבחירות, אחרי שהקואליציה התפרקה בתחילת השבוע: "בשנה האחרונה הייתה התקדמות גדולה של היחסים בין ישראל לטורקיה. התחלנו לקיים דיון על החזרת השגרירים בעתיד הקרוב, ועל שיפור הדיאלוג המדיני והכלכלי בינינו, אני מקווה שנשלים זאת בקרוב".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן