סופה של ממשלת השינוי: פיזור הכנסת אושר בקריאה טרומית

אחרי הרמת הידיים של נפתלי בנט ויאיר לפיד, המליאה התכנסה להצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק לפיזור הכנסת וההצעה עברה בתמיכתם של 110 חברי כנסת ו-0 מתנגדים | יריב לוין: "אנו מוציאים את ישראל היום לדרך חדשה, מהשנאה אל האהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 11:26 כג בסיון התשפב

סופה של ממשלת השינוי: פיזור הכנסת אושר בקריאה טרומית
מליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיזור הכנסת: אחרי החלטתם הדרמטית של בנט ולפיד, היום (ד') המליאה התכנסה והצביעה בעד הצעת החוק של הקואליציה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. את ההצעה לפיזור הגישו חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל. 110 חברי כנסת הצביעו בעד, 0 התנגדו.

בפתח הדיון אמר יריב לוין, אחד האנשים המשמעותיים בקריסת הממשלה: "אל מול הדורסנות שלכם התייצבה אופוזיציה נחושה ומלוכדת, אשר כל אחת ואחד מראשיה ומחבריה זכאים להערכה ציבורית גדולה. ביחד עמדנו מולכם, נאבקנו על האמת שלנו, נאבקנו למען ההווה והעתיד של מדינת ישראל. אנו מוציאים את ישראל היום לדרך חדשה. מהשנאה אל האהבה".

בנט: "רגע לא קל", לפיד: "האתגרים לא יכולים לחכות"

אחרי ההודעה הדרמטית על פיזור הכנסת אמר בנט: "אנחנו עומדים היום בפניכם ברגע לא קל, אבל מבינים שזה זמן קריטי. היה שיתוק ממשלתי קשה. החלטתי לעשות מעשה, המעשה הקשה ביותר בחיי, אבל החשוב: ביחד הוצאנו את ישראל מהבור".

לצידו עמד לפיד, שהוסיף: "גם אם יוצאים לבחירות בעוד כמה חודשים, האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית".