הקורונה עדיין כאן זינוק בתחלואה: שיא נדבקים מאז אפריל

על פי נתוני משרד הבריאות התגלו אלפי חולים חדשים ביממה האחרונה ומקדם ההדבקה נמצא בעלייה. "הווריאנט חדש, ה־BA5, שהוא מדבק יותר, ואפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש" | מחר יתכנס הצוות לטיפול במגפות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/06/22 10:25 כא בסיון התשפב

זינוק בתחלואה: שיא נדבקים מאז אפריל
בדיקות קורונה, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גל תחלואה שישי בפתח: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ב') כי 10,202 בני אדם התגלו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה, כאשר 168 חולים מאושפזים במצב קשה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 39%, מספר שיא בתקופה האחרונה מאז אפריל. מקדם ההדבקה שנעמד על 1.32.

"נמשכת העלייה של מספר המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובמאושפזים, המספרים עדיין קטנים וצריך לראות כמה זה יעלה. אנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני קצת יותר מחודש, הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש ב-130FM. 

אש הדגיש: "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה־BA5, שהוא מדבק יותר, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש. מבחינת הצעדים, האומיקרון שינה את ההתייחסות שלנו, וגם הווריאנט מאוד מדבק, אין מקום למגבלות כמו סגירת פעילות". הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס מחר לדיון גם במתן חיסון לתינוקות ופעוטות מגיל חצי שנה עד חמש, זאת בעקבות האישור שהתקבל במנהל המזון והתרופות האמריקאי בארצות הברית. 

צילום: shutterstock. בקרוב גם בקרב פעוטות?