אלפי מורים הפגינו בתל אביב: דורשים שכר שווה ומאיימים בשביתה

במחאה על תנאי העסקתם וגובה שכרם, אל]י מורים הפגינו אמש במוזיאון תל אביב| אמש הציג שר האוצר ליברמן תוכנית לייעול מערכת החינוך | יפה בן-דוד בהפגנה: "ליברמן נגרר אחרי הפקידים, הפקידים אטומים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/05/22 18:42 כט באייר התשפב

אלפי מורים הפגינו בתל אביב: דורשים שכר שווה ומאיימים בשביתה
יפה בן דוד בהפגנה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במחאה על תנאי העסקתם וגובה שכרם, הסתדרות המורים הפגינה אתמול (ג') ברחבת המוזיאון בתל אביב, אחרי שהלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים הסתיימו היום בשעה 13:00, כולל בחינוך המיוחד.  "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב". 

"שיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך"

לדברי יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד, "בעקבות המצב צפוי מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים - ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות". 

בן דויד דיברה בהפגנה: "ערב טוב לכל מי שמערכת החינוך יקרה לליבו. חשבתיש אם פקידי האוצר ירדו לשטח ייפול עליהם האסימון, אז לקחתי אותם לסיורים. באחד הסיורים אמר להם עובד הוראה ואמר שהוא מתפטר והולך להיות מנהל משמרת במקדונלדס, שם ארוויח יותר. חשבתי שאחרי זה הם יתעשטו. אבל הם אטומים אטומים אטומים" היא המשיכה ואמרה "שר האוצר נגרר אחריהם נגמרה הבושה".

יפה בן דוד נואמת

יפה בן דוד נואמת צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נזכיר כי אמש (א') שר האוצר, אביגדור ליברמן ויו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף ערכו מסיבת עיתונאים, בה הציגו את העקרונות המנחים לייעול מערכת החינוך, במסגרתם יינתן דגש על תגמול מצוינות, חיזוק מעמד המורה הצעיר, התאמת ימי החופשה, והגדלת הסמכויות למנהלים. ליברמן אמר שכולם בעד ייעול ושיפור מערכת החינוך וכולם בעד המורים, והציג תכנית בת ארבעה שלבים.

"צריך להביא למערכת החינוך תכניות שיסייעו לגייס מורים חדשים"

"אני מעריך מאוד את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, את יפה בן דוד ואת רן ארז - כולנו ביחד מבינים את הצרכים של המערכת", אמר ליברמן. "אני רואה את מערכת החינוך כמכלול, מכלול שכולל גם את התלמידים, גם את המורים, גם את ההורים, גם את המנהלים וגם את המשק כולו".

לסיום אמר ליברמן: "בכדי שתהיה לנו את היכולת לגייס מורים מתחילים עם נתונים טובים, אנחנו חייבים להציע לאנשים צעירים ואיכותיים שרואים את עצמם משתלבים במערכת החינוך ומלמדים לימודי ליבה תכניות מיוחדות. התכניות שקיימות היום לא נותנות מענה לבעיה, ולכן כמו שבצבא יש את תכנית 'תלפיות' כך צריך להביא למערכת החינוך תכניות שיסייעו לגייס מורים חדשים"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הזדרזה להגיב לליברמן והודיעה כי ללא שינוי בשכר המורים, תקציב המדינה לשנת 2023 לא יעבור: "אני מכבדת את שר האוצר, אך את מדיניות משרד החינוך קובעת אך ורק השרה העומדת בראשו".