איראן תכננה פיגוע נגד ישראלים ובנט מתריע: לא נהסס להפעיל את עוצמתנו

ראש הממשלה מזהיר את הרפובליקה האסלאמית מפני ניסיונות פגיעה בישראלים בחו"ל, "ננטרל את שולחי המחבלים ושולחי שולחיהם" | אזהרת המסע לטורקיה עומדת על הרמה הגבוהה ביותר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/06/22 20:22 טו בסיון התשפב

איראן תכננה פיגוע נגד ישראלים ובנט מתריע: לא נהסס להפעיל את עוצמתנו
ראש הממשלה בנט בטקס, היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רק לפני יומיים הותר לפרסום כי גורמי ביטחון ישראלים בשיתוף פעולה עם המודיעין הטורקי סיכלו בחודש האחרון פיגוע משמעותי שתכננה רשת סוכנים איראניים נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה. החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם גובר מאז האשימה הרפובליקה האיסלאמית את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה. 

ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף היום (ג') בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת שלום הגליל בהר הרצל והתייחס לאזהרת המסע לטורקיה. "בימים אלה ממש, אנחנו עדים לניסיונות לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל. זרועות הביטחון של ישראל עושים הכול כדי לסכל פיגועים כאלה, וכדי לנטרל מראש את שולחיהם של המחבלים, ואת שולחי שולחיהם. לא נהסס להפעיל את עוצמתה של מדינת ישראל בכל מקום בעולם, למען שמירה על אזרחינו". 

בתוך כך, אזרח ישראלי השוהה בטורקיה בימים אלו מדווח שעבר ניסיון חטיפה הכולל מגע פיזי בינו לבין חשודים, כך על פי דיווח של חדשות 12. עוד עולה מהדיווח כי 1,000 ישראלים השוהים במדינה קיבלו שיחות אזהרה וכוחות הביטחון המקומיים מאבטחים מקומות המושכים תיירים ישראלים. 

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי הודיע אמש על העלאת רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה 4 - הרמה הגבוהה ביותר, זאת בעקבות התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה ובדגש על העיר הגדולה.