בדרך לממשלה עם נתניהו? בנט הפיץ סקר אנונימי לתומכי ימינה

שעות ספורות אחרי הודעת הפרישה של אורבך מהקואליציה, החליט ראש הממשלה להפיץ סקר אנונימי בקרב תומכי ימינה בה נשאלו על האפשרות לממשלה תחת נתניהו | בימינה מכחישים נחרצות: "שקר מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/22 12:34 טו בסיון התשפב

בדרך לממשלה עם נתניהו? בנט הפיץ סקר אנונימי לתומכי ימינה
בנט חולף ליד נתניהו, יחבור אליו?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ההודעה של חבר הכנסת ניר אורבך על פרישתו מהקואליציה עד אישור תקנות יו"ש, ראש הממשלה נפתלי בנט הפיץ אמש (ב') בהודעות לבוחרי ימינה סקר אנונימי שבדק תמיכה אפשרית בהצטרפות לממשלה בראשות הליכוד ונתניהו עוד בכנסת הנוכחית. כך לפי פרסום של טל שלו ב"וואלה". 

המהלך מגיע בעקבות הלחצים הכבדים שמופעלים על בנט מתוך מפלגת ימינה והן מחוצה לה, במטרה לשנות כיוון ולבחון את האפשרות לחבור לגוש נתניהו בדרך להקמת ממשלה חלופית.

לפי הדיווח, בנט נתן אור ירוק לביצוע הסקר מספר שעות אחרי ההודעה של אורבך. הנסקרים נשאלו: "האם אתה תומך בכניסת ימינה ונפתלי בנט לממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית?". הסקר אמנם הופץ ממספר אנונימי אך לפי הפרסום נראה כי עשרות אלפי תומכים הרשומים במאגר של ימינה קיבלו את הסקר.

בימינה מכחישים כי מדובר בסקר מטעמם או מטעם ראש הממשלה ומסרו בתגובה כי מדובר ב"שקר מוחלט. מפלגת ימינה ואף אחד מטעמו של ראש הממשלה לא הפיץ את הסקר המדובר".