לפיד: "נעשה מאמץ להביא לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לטורקיה"

שר החוץ התייחס בפתח דבריו בישיבת הסיעה, לסיכול הפגיעה בתיירים ישראלים בטורקיה, ושלח מסרה מאיים לאיראן: "מי שיפגע בישראלים לא יינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה" | ביממה האחרונה מתו שני מדעני גרעין איראנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/22 14:51 יד בסיון התשפב

לפיד: "נעשה מאמץ להביא לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לטורקיה"
לפיד מאיים על איראן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו, לסיכול הפיגוע כנגד תיירים ישראלים בטורקיה, ואמר כי הוא מקווה שבקרוב אזרחי ישראל יוכלו לשוב לטורקיה, וליהנות מכל מה שיש לה להציע. 

"בעקבות אירועי השבועות האחרונים בטורקיה ואחרי סדרה של ניסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי", קרא לפיד".
 
שר החוץ אמר כי ארגוני הביטחון הישראלים, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, כולם שותפים בשבועות האחרונים למאמץ הצלת חיי ישראלים. "חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו", אמר. "אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומיידית.
 
"אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב. אני מבקש להודות מפה לממשלת טורקיה על המאמץ שהם משקיעים להגנה על חיי אזרחים ישראלים. התיירות לטורקיה חשובה לשתי המדינות, אבל גם הם מבינים שיש סיכונים שאסור לקחת".

"אני קורא לכל מי שתכנן טיסה למצוא יעדים אחרים"

לפיד העביר בישיבת הסיעה מסר לאיראנים: "מי שיפגע בישראלים לא יינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה. אנחנו מקווים ומאמינים שהאזהרה הזו לא תהיה לטווח ארוך. זוהי עונת התיירות, ונעשה כל מאמץ להביא תוך זמן קצר לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לטורקיה וליהנות מכל מה שיש לה להציע". 
 
"עד אז", סיים השר את דבריו, "האזהרה בעינה עומדת ואני קורא לכל מי שתכנן טיסה למצוא יעדים אחרים". נזכיר כי ביממה האחרונה שני מדעני גרעין איראניים מצאו את מותם בתאונות מסתוריות.