הקורונה עדיין כאן: נשקל חיסון בוסטר לילדים אך לא יהיו מגבלות חדשות

תחלואת הקורונה במגמת עלייה וראש הממשלה הכריע כי לא יחולו שינויים בהגבלות הקיימות | במקביל: פרוייקטור הקורונה מזהיר מגל חדש ושוקל להכריז על חיסון חמישי |הצט"מ המליץ על שימוש במסכות בחללים סגורים ובהתקהלויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 14:05 ט בסיון התשפב

הקורונה עדיין כאן: נשקל חיסון בוסטר לילדים אך לא יהיו מגבלות חדשות
בנט בכנסת. אין שינוי, צילום: livier Fitoussi/Flash90

היא חוזרת? ראש הממשלה ושר הבריאות קיימו התייעצות עם גורמי המקצוע נוכח העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה כאשר אתמול (ג') אובחנו 4,585 מאומתים. בדיון הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה בימים האחרונים, המצביעים על מגמת עלייה עקבית, לצד צפי להמשך. בדיון הוחלט כי לא יחולו מגבלות חדשות.

בדיון של צוות טיפול במגפות (צט"מ, י"א) שהסתיים לפני זמן קצר, הצביעו חברי הצוות על שורת המלצות הבאות: 1. להמליץ על שימוש במסכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות. 2. בשלב זה, לא הומלץ על מתן מנה חמישית של החיסון, אולם הוחלט להמשיך ולדון בנושא לאור התחלואה. מאידך, חשוב להשלים מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה זכאית, שטרם קיבלה.

3. חבילת החיסון הבסיסית היא שתי מנות ומנת בוסטר, וכעת הוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת הדחף. 4. רוב חברי הצט"מ המליצו, כי חיסון כנגד קורונה יהיה חיסון מחויב לעובדי בריאות. המלצות הצט"מ יועלו בפני מנכ"ל משרד הבריאות להחלטתו.

חיזוק האוכלוסייה המבוגרת

בנט והורוביץ החליטו על תיגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות". בנוסף, תחודד ההמלצה בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון לעטיית מסכה במקומות סגורים, ותימשך חובת עטיית מסכות במוסדות רפואיים ובמוסדות "מגן אבות".

בשיחה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ממונה הקורונה, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים. הבוקר (ד') אמר פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא בכנס הרפואה העתידי Medicine 2042, כי "לרוע המזל, נראה שאנחנו מתחילים בישראל גל קורונה חדש, גל הBA.5. אנחנו שוקלים מתן חיסון חמישי".

מצב החירום לא הוארך

כזכור, בתחילת החודש שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם בכירי משרד הבריאות ויו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת גלעד קריב שלא להאריך את מצב הבריאות המיוחד, והוא פקע בחצות שבין חמישי לשישי.

שר הבריאות הורוביץ אמר אחרי ההחלטה לא להאריך את מצב החירום: "בדיוק כפי שהתחייבנו, לא נעשה שימוש בחוק הקורונה ולו יום אחד מעבר לנדרש. זה המשך ישיר למדיניות שלנו בממשלה הזו מתחילת הדרך. שומרים על הבריאות - בלי השבתות וסגרים, בלי לרדוף אחרי מבלים בחוף, בלי לאסור הפגנות ובלי לפגוע בדמוקרטיה ובזכויות האזרח בישראל. מסתבר שאפשר".