צפו "יתרון מבצעי חשוב": נגמ"ש האיתן מתקרב לחטיבת הנח"ל

נגמ"ש ה'איתן' הראשון מייצור סדרתי יצא בנסיעה ממפעל המרכבה בתל השומר, לקראת מסירתו לשימוש מבצעי בצה"ל. מיגונו של האיתן מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר, מסוגל לשאת 12 לוחמים ויכול להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/06/22 09:40 טו בסיון התשפב

"יתרון מבצעי חשוב": נגמ"ש האיתן מתקרב לחטיבת הנח"ל
נגמ"ש האיתן, הראשון והממוגן בעולם, צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

הפיתוח הסתיים, הייצור הסדרתי בעיצומו: מנהלת המרכבה והרק"ם שבמשרד הביטחון, ומרכז השיקום והאחזקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, השלימו בסוף השבוע ייצור סדרתי ראשון של הנגמ"ש הגלגלי הראשון והממוגן בעולם, נגמ"ש האיתן. בטקס במפעל המרכבה בבסיס תל השומר, האיתן הראשון מייצור סדרתי יצא בנסיעה מקו הייצור.

נגמ"ש האיתן הוא רכב קרבי משוריין בעל שמונה גלגלים, אשר מיגונו מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 12 לוחמים. האיתן, שפותח במינהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, הוא בעל 750 כוחות סוס, ויכול להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש. הוא בעל יכולת תימרון גבוהה בכל שטח לרבות שטח אורבני ובשטחים מאתגרים נוספים והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה.

מהנדסי יחידת הפיתוח של מנת"ק שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות את מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן", מצלמות היקפיות הרואות ביום ובלילה ומאפשרות את אבטחת הכלי, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות", המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני. בנוסף, שולבו בצריח טכנולוגיות רבות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא"ת. הרכבת הכלי מתבצעת במפעל המרכבה והרק"ם במש"א - מרכז השיקום והאחזקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.

נגמ"ש האיתן

נגמ"ש האיתן צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מפקד חטיבת הנח"ל, שעתידה לקבל את הנגמ"ש החדיש בקרוב, אלוף משנה אורן שמחה אמר: "חטיבת הנח"ל גאה להיות הראשונה שקולטת את רק"ם ה'איתן' הראשון ומודה לכל העוסקים במלאכת התכנון, הייצור והפיתוח שעמלו בשנים האחרונות לייצור הכלי. מדובר בכלי שמביא עוצמה, חדשנות וקטלניות - לצה"ל בכלל ולחטיבת הנח"ל בפרט, שיהווה יתרון מבצעי חשוב עבור חטיבת הנח"ל בשנים הבאות".

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל גיא פאגלין אמר: "פרויקט האיתן נולד כלקח ממבצע "צוק איתן". לפני מספר חודשים סיימנו את הפיתוח ועברנו לייצור סדרתי של הכלי בעשרות תעשיות בישראל ובחו"ל כאשר ההרכבה מתבצעת כאן במפעל המרכבה. נגמ"ש האיתן ייכנס בהדרגה ליחידות הלוחמות בצה"ל. כל כלי שייצא יאפשר לנו להחליף כלים ישנים ופחות ממוגנים ולהבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים את הכלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר בכל מתארי הלחימה".