צפו שובר שיוויון בשדה הקרב: זה רכב העתיד של צה"ל

בצה"ל ובמשרד הביטחון בוחנים בתקופה האחרונה את הכנסתו למערך של הכלי הרובוטי שמחזיק ביכולות ירי גבוהות במיוחד, נסיעה בכל מזג אוויר ובתנאי שטח מורכבים ואף לקליטת רחפנים באופן אוטומטי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 22:31 יד בסיון התשפב

שובר שיוויון בשדה הקרב: זה רכב העתיד של צה"ל
הכרב"ם הרובוטי, צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

משרד הביטחון החל לאחרונה בבחינת כלי רכב בלתי מאויש (כרב"ם, י"א) רובוטי מפיתוח משותף של מפא"ת, "מנהלת תכנית המרכבה והרק"מ" והתעשיות הביטחוניות. הכלי יוצג לראשונה בביתן 'אלביט מערכות' בתערוכת יורוסאטורי הנפתחת היום (ב') בפריז.

הכרב"מ מבוסס על פלטפורמה רובוטית חדשה מסוג BLR-2 מתוצרת חברת BL, צריח אוטונומי עם תותח 30 מ"מ שפיתחה מנת"ק עבור נגמ"ש האיתן, מערכת הגנה אקטיבית 'חץ דורבן' ומערכות אוטונומיה של אלביט מערכות, מערכות מודעות מצב, בקרת אש וניהול משימה של אלביט מערכות, קפסולת רחפנים למשימות סיור קדמיות ועוד. בנוסף משולבת בו גם ערכת חישה פסיבית שאלביט פיתחה בשיתוף עם חברת Foresight.

המדגים הטכנולוגי, המובל במשרד הביטחון על ידי מפא"ת ומנת"ק משלב שורה של טכנולוגיות ויכולות מתקדמות בראייה מערכתית. הוא יהיה בעל יכולות תמרון מתקדמות, יכולת נשיאת מטעני משימה כבדים ומגוונים ומערכת מובנית לשילוח וקליטת רחפנים. 

יכולות מיוחדות

יכולות מיוחדות צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

על הכלי ישולב 'צריח איתן' 30 מ"מ שמפותח ומיוצר על ידי מנהלת המרכבה והרק"מ וכולל כוונות, מערכת בקרת אש והגנה אקטיבית 'חץ דורבן' מבית אלביט מערכות, משגר טילים של התעשייה האוירית וטילי ספייק של חברת רפאל. יכולות ה-M-RCV כוללות מענה לסיור קדמי ברמת אוטונומיה גבוהה, עם יכולת קטלניות נשלטת, במגוון תנאי שטח וסביבה אורבנית, בלילה וביום ובכל מזג אוויר, תוך דגש על אפקטיביות מבצעית, פשטות הפעלה, מינימום התערבות מפעיל ושילוב במערכים בלתי מאוישים לא הומוגניים.

המערכת מפותחת כחלק מתפיסת שדה הקרב האוטונומי המובל במפא"ת בשיתוף מנת"ק, תוך מימוש ארכיטקטורה פתוחה לשילוב יכולות עתידיות, ושילוב הרובוט לצד כלים אחרים ויכולות אחרות. הפעילות היא תוצר משותף של השקעות רבות שנים של מפא"ת ומנת"ק, ועתידה להגיע לבחינה במהלך 2023 בתרחישים מייצגים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן