בנט בדיון 40 חתימות במליאה: "יש בקואליציה חברים שלא הפנימו את גודל השעה"

ראש הממשלה הגיע לדיון מיוחד במליאת הכנסת, התייחס לח"כים המורדים ואמר: "הממשלה מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה" | בהמשך תקף בנט את התנהלות האופוזיציה: "התנהגות של סיקריקים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 18:07 יד בסיון התשפב

בנט בדיון 40 חתימות במליאה: "יש בקואליציה חברים שלא הפנימו את גודל השעה"
בנט בדיון, מודע לשבריריות הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הערב (ב') לדיון 40 חתימות שיזמו באופוזיציה והתייחס לאירועים האחרונים בקואליציה, לח"כים המורדים בהם חברו לסיעת ימינה ניר אורבך וכן להתנהלות האופוזיציה והקמת הממשלה.

"הממשלה הקודמת שידרה חולשה", אמר בנט, "הכלל היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלשים כלפי האויב. אנחנו עושים הפוך אנחנו עומדים חזק מול האויב אבל מושיטים יד כלפיי ידידנו גם אם הם עם עמדות שונות. חמאס יודע מה זה עוצמה ומה זה מילים. את האנרגיה מפנים נגד אחיכם ולא נגד האויב, אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם נגד האויב".

"אנחנו לא מסתובבים ואומרים 'אנחנו נרמוס אותם', 'אנחנו נשחט אותם', 'אנחנו נחרים אותם בבתי כנסת' - לא, כולם רצויים", הוסיף ראש הממשלה וציין: "בכל תולדות הכנסת לא הייתה אופוזיציה כל כך לא ממלכתית וכל כך שורפת אסמים כמוכם. התנהגות של סיקריקים".

"בימים אלה אנחנו נלחמים על הממשלה"

בנט המשיך והתייחס לאי היציבות של הממשלה: "אני אניח את הדברים כפי שהם, אנחנו נלחמים על הממשלה, זו האמת. הממשלה מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה. אנחנו בימים אלה נלחמים על הממשלה. הממשלה היא טובה, היא לא מושלמת - היה יותר רצוי שכולם יהיו בה: גם החרדים, גם הליכוד, אבל הייתה בחירה שלא להיכנס".

 

"צריך לומר ביושר, גם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו עדיין את גודל השעה, ולצערי עדיין מבוצרים בהצבעות נגד הממשלה", אמר ראש הממשלה והתייחס להצהרתו של אורבך לכך שלא יצביע עם הקואליציה עד להעברת תקנות יו"ש: "יש לנו שבוע שבועיים בערך לסדר את זה ואז נוכל להמשיך את הטוב, אבל אם לא - לא נוכל".