במטרה להביא להקמת ממשלה ימין: אורבך שוקל לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית

חבר הכנסת מימינה ששוקל את צעדיו בימים אלה, בוחן מהלך שיגרום לכך שלפיד לא יכהן כראש ממשלת מעבר: יצביע בעד פיזור הכנסת בטרומית כדי להביא להקמת ממשלה ללא בחירות נוספות | בנט נפגש היום עם אורבך פעמיים, וביקש ממנו: המתן עם ההחלטה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/06/22 21:23 יג בסיון התשפב

במטרה להביא להקמת ממשלה ימין: אורבך שוקל לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית
אורבך יוצא מפגישתו הראשונה עם בנט, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ניר אורבך קיים היום שתי פגישות עם ראש הממשלה נפתלי בנט, כשהמטרה של בנט היא למנוע את פירוק הממשלה. אורבך, שבמשך ימים ארוכים שוקל את צעדיו, בוחן את האפשרות לתמוך בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית, כך פורסם הערב באתר "וואלה". 

על פי הפרסום, מטרת התכנית של אורבך היא לאפשר מגעים להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, וזאת מבלי להגיע לסבב בחירות נוסף. לפי תוכניתו של חבר הכנסת המתנדנד, אם המהלך לא יצליח הוא יצביע בעד פיזור הכנסת הנוכחית גם בקריאה שניה ושלישית. בתמיכתו בחוק הפיזור בקריאה טרומית בלבד, ימנע את האפשרות שראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יכהן כראש ממשלת מעבר.

בנט, כך על פי הדיווח, ביקש מאורבך להמתין עם החלטה בנושא מספר ימים נוספים, כדי לנסות ולהביא לפיטורי חברי הכנסת מאזן גנאים וג'ידא רינאווי זועבי, שנכון לערב זה מסרבים להתפטר. לשיטתו של בנט, פיטוריהם של גנאים וזועבי יעזרו לייצוב הקואליציה. 

אמש דיווח עמית סגל, כי בכירים בליכוד סיפרו שאורבך ניתק איתם קשר, "נראה שהוא משחק איתנו. הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבלו בליכוד".