המפכ"ל בהלוויית מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ז"ל: "פיגוע פלילי לכל דבר ועניין"

הלווית רב סמל בכיר עמיחי כרמלי ז"ל, שוטר-מתנדב יחידת משטרת התנועה התקיימה הערב בראשון לציון | השר לביטחון הפנים: "מי שנוהג ברכבו כשהוא בהשפעה אסורה של אלכוהול או לאחר שימוש בסמים, הוא בגדר פצצה מתקתקת ורוצח פוטנציאלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/22 21:51 יג בסיון התשפב

המפכ"ל בהלוויית מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ז"ל: "פיגוע פלילי לכל דבר ועניין"
צילום: דוברות המשטרה

בשעות הערב (א') התקיימה הלווית רב סמל בכיר עמיחי כרמלי ז"ל, שוטר-מתנדב יחידת משטרת התנועה הארצית שפלה של אגף התנועה, שנהרג בשבת לפנות בוקר, בזמן שעמד במחסום משטרתי בכביש 412 בראשון לציון. על פי החשד, ברכב הפוגע נסעו ארבעה תושבי רהט שהתנגשו במחסום כשהם תחת השפעת אלכוהול, ואולי אף תחת השפעת סמים.

עמיחי ז"ל הניח אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. כרמלי נולד בשנת 1976 ונפל בעת מילוי תפקידו בגיל 46. עמיחי התנדב במשטרת ישראל באגף התנועה מזה 16 שנה ועלה לדרגת רב-סמל בכיר לאחר מותו.

בר-לב: "שנים ארוכות התנדב עמיחי במשטרת ישראל"

בטקס נשאו דברים השר לביטחון פנים עמר בר-לב, המפקח הכללי של המשטרה יעקב שבתאי וראש אגף התנועה ניצב יהודה בן-עטר. בר-לב פתח ואמר: "עמיחי נפל במילוי תפקידו כשנפגע על ידי פורעי כביש אלימים, שיהיו חייבים לשלם מחיר כבד מאוד על הפשע הנורא שביצעו. מי שנוהג ברכבו כשהוא בהשפעה אסורה של אלכוהול או לאחר שימוש בסמים, הוא בגדר פצצה מתקתקת ורוצח פוטנציאלי, והעונש על כך צריך להיות בהתאם".

בר-לב ספד: "שנים ארוכות התנדב עמיחי במשטרת ישראל. הוא היה חלק מהארגון המיוחד הזה, שהמשרתים והמשרתות בו  מקדישים את מיטב שנותיהם כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל. מתוך הסיפורים אותם אני שומע, אהבת האדם, ערך החברות והנתינה הם שאפיינו את עמיחי, ונטעו אותו כעוגן עבור כל מי שהכיר: המשפחה שהייתה כל עולמו, החברים, והשוטרים שהתנדבו אתו, ואחרים שפגש במסע חייו.

"ועמיחי היה אדם מיוחד, בזמנו הפנוי בחר להתנדב ללבוש מדי משטרה ולצאת למשימות בנחישות, ללא לאות, שנה אחרי שנה – במשך למעלה מ-15 שנים, משמרת לילה אחרי משמרת לילה, עד ליל שישי האחרון, בו שוב ויתר על הנוחות האישית, משפחה וחברים, לבש את המדים ויצא".

קברו הטרי של כרמלי ז"ל

קברו הטרי של כרמלי ז"ל | צילום: דוברות המשטרה

שבתאי: "נעשה הכל בכדי שישלמו מחיר כבד"

רב-ניצב יעקב שבתאי אמר כי סיפורו של עמיחי ז"ל הוא תמצית הפעילות המשטרתית של לובשי המדים כולם, "אלו שבשירות חובה, אלו שבשירות קבע, ואלו המתנדבים בשירות המשטרה".

"הרעיה קרן, הבת יובל והבן שגיא, האב יצחק, והאחים ערן ועמית. זוהי שעתכם הקשה ביותר, לשעה הזו שותפים היום כל שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל שמלווים אתכם וימשיכו ללוות אתכם לעד. התפתחות החקירה, העדויות והראיות הובילו אותנו לייחס לחשודים את עבירת הרצח החמורה". 

בסיום דבריו הדגיש המפכ"ל: "אנו נעשה הכל בכדי שאלו שעברו בצורה גסה, אלימה, וברברית על החוק, ישלמו מחיר כבד עם ענישה שתרתיע אחרים להימלט מפני שוטרים, ולנסות ולפרוץ מחסום משטרתי. אני רואה באירוע פיגוע פלילי לכל דבר ועניין".

המפכ"ל מניח זר

המפכ"ל מניח זר | צילום: דוברות המשטרה