זכות השיבה? רינאווי-זועבי טוענת: לפיד הבטיח לי להחזיר פליטים שגורשו ב-1948

‏חברת הכנסת ממרצ חושפת בראיון כי שר החוץ הבטיח לה הישג היסטורי - "להחזיר את תושבי שני הכפרים הערביים בגליל איקרית ובירעם שגורשו בשנת 1948". עוד היא טוענת: "התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם" | לשכת לפיד בתגובה: "לא היה ולא נברא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/22 18:57 י בסיון התשפב

זכות השיבה? רינאווי-זועבי טוענת: לפיד הבטיח לי להחזיר פליטים שגורשו ב-1948
זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת ממרצ שבחודש שעבר איימה בפרישה וחזרה בה, ג'ידא רינאווי זועבי, ממשיכה לעורר סערות. חברת הכנסת הסוררת טענה הערב (ה') בראיון ל"רדיו נאס", תחנת רדיו אזורי המשדרת מנצרת, כי שר החוץ יאיר לפיד הבטיח לה מהלך חסר תקדים. 

"לפיד הבטיח לי הישג היסטורי - להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלשתינים בגליל איקרית ובירעם שגורשו בשנת 1948. התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם", אמרה רינאוי-זועבי. מלשכת לפיד נמסר בתגובה לדבריה: "לא היה ולא נברא".

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד כתבה הערב בחשבון הטוויטר שלה: "לפיד איש מופקר ומסוכן שימכור הכל בשביל כיסא ראש הממשלה".

אתמול התייחסה רינאווי זועבי לפגישתה עם לפיד לפני כשבועיים: "באותה פגישה דרשתי שלא אתמוך בחוקים שהם מנוגדים לצו מצפוני ושהם פוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלשתינית", כתבה בחשבון הטווטר שלה. מלשכת לפיד נמסר לאח מכן: "זה לא מה שסוכם עם ח"כ רינאווי-זועבי. הובהר לה ומבהירים שוב: חברי קואליציה צריכים להצביע עם הקואליציה או להתפטר".

זועבי מסבירה את הזגזוג: "רוצה למנוע את האלטרנטיבה שבן גביר יהיה שר המשטרה"

הכפר איקרית:

מנתוני אתר "זוכרות", מספר תושבי הכפר בשנת 1948, עמד על 570. תאריך כיבוש הכפר היה ב-31 באוקטובר 1948. מי שכבשה אותו היתה חטיבה 9 (עודד). יישובים יהודיים על אדמות הכפר לפני 1948: אין. יישובים יהודיים על אדמות הכפר אחרי 1948: גרנות הגליל, גורן.

הכפר בירעם:

מספר תושבי הכפר בשנת 1948, עמד על 1,050. תאריך כיבוש הכפר היה ב-30 באוקטוברר 1948. יישובים יהודיים על אדמות הכפר לפני 1948: אין. יישובים יהודיים על אדמות הכפר אחרי 1948: דובב, ברעם.