המסכות חוזרות: התפרסמו הנחיות מיוחדות לבתי הכנסת

בעקבות עליית התחלואה ופרסום הנחיות מחודשות של משרד הבריאות, בארגון בתי הכנסת העולמי מפרסמים שורת המלצות לתפילות בבתי הכנסת, כולל עטיית מסכות כערבות הדדית כלפי מתפללים בקבוצות סיכון ואוורור של החלל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 15:46 ט בסיון התשפב

המסכות חוזרות: התפרסמו הנחיות מיוחדות לבתי הכנסת
המסכות חוזרות לבתי הכנסת, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בעקבות ההתפשטות המחודשת של מגפת הקורונה בישראל והמלצות משרד הבריאות, בארגון העולמי של בתי כנסת מפרסמים היום (ד') הנחיות מיוחדות לציבור על מנת לצמצם את הסיכון להדבקות בקרב המתפללים ולהגן ככל האפשר על האוכלוסיות בסיכון.

ראשית, בארגון מציינים כי יש להקפיד על אוורור מקסימלי בבית הכנסת ועל כניסה ויציאה של אוויר מבחוץ. למרות החום בימות הקיץ - חשוב להקפיד על כך אף במקביל להפעלת המיזוג בבית הכנסת. בבתי כנסת בהם לא ניתן לקיים אוורור מקסימלי - יש להמליץ למתפללים לעטות מסכות, בדגש על תפילות בהם מספר המתפללים רב או כאשר אין מרחק מספק בין מתפלל למתפלל.

מתפללים הנמנים על קבוצות הסיכון, מומלץ שיעטו מסכה כל זמן שהותם בבית הכנסת. בבתי הכנסת בהם מתפללים רבים מקבוצות סיכון - ראוי כי גם יתר המתפללים יגלו אחריות וערבות הדדית ויעטו מסיכה על מנת שלא לסכן את אותם המתפללים. 

מי שאינו חש בטוב יימנע בכל מקרה מהליכה לבית הכנסת, יתפלל תפילת יחיד בביתו ולא יסכן את שלום המתפללים האחרים. על מנהיגי הציבור, רבני הקהילות וגבאי בתי הכנסת לפעול ולהוביל את הקהילה בזהירות ובאחריות לטובת כלל ציבור המתפללים.