איילת שקד נחרצת: "לא נחצו קווים אדומים, הממשלה מיישמת מדיניות ימין"

הכנס הראשון של אשכול יהודה ושומרון: שרת הפנים איילת שקד מתייחסת לקווים האדומים שלה בממשלה וטוענת "הם מעולם לא נחצו" | בהמשך פירגנה לבנט על עמידתו מול ביידן, ואמרת על המשברים: "יש בעיה בקואליציה ואנחנו מטפלים בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 12:25 ט בסיון התשפב

איילת שקד נחרצת: "לא נחצו קווים אדומים, הממשלה מיישמת מדיניות ימין"
שקד בכנס. מדיניות ימין, צילום: מאיר אליפור

במסגרת הכנס הראשון של אשכול יהודה ושומרון בנושא "חדשנות. חברה. כלכלה" קיימה שרת הפנים איילת שקד ראיון עם העיתונאי עופר חדד, ובו היא התייחסה לקווים האדומים שלה בממשלה, קידום האינטרסים של יהודה ושומרון, לתקנות שלא עברו ולהתיישבות הצעירה.

בנט עמד מול ביידן

בנוגע לקווים האדומים האישיים שלה בממשלה הנוכחית אמרה שקד: "יש קווים אדומים שהצבתי לעצמי, הם מעולם לא נחצו, אנחנו מיישמים מדיניות ימין. עד היום הממשלה לא חצתה שום קו אדום. ראש ממשלת ישראל לראשונה עמד מול נשיא דמוקרטי ואמר שהוא לא ינהל מו"מ על מדינה פלשתינית. הוא עמד מול הנשיא ואמר שלא תיפתח קונסוליה בירושלים".

היא הוסיפה כי "אנו בונים בהיקפים גדולים ביחס לממשל דמוקרטי, מקיימים מצעד דגלים בכמויות שלא נראו עד כה. אין שום קו אדום שנחצה ואני מקווה שהאופוזיציה ושלושת חברי הכנסת מהקואליציה יתעשתו וידאגו למדינת ישראל. יהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והאופוזיציה צריכה גם לדאוג להתיישבות".

נתניהו וסמוטריץ' מאמצים את אג'נדת הרשימה המשותפת

על קידום יהודה ושומרון בממשלה הנוכחית אמרה: "אני חושבת שראשי הרשויות ביו"ש יכולים להעיד שעשינו דברים גדולים למען יהודה ושומרון. מעולם לא עברו תקציבים כמו שעברו השנה, בשנה הבאה לראשונה אתקצב את ההתיישבות הצעירה בתקציבי משרד הפנים. אנחנו בונים הרבה ביחס לתקופות אחרות".

שרת הפנים התייחסה גם לתקנות יו"ש שנפלו בכנסת השבוע: "אני מקווה מאוד שתקנות יו"ש יעברו ושראשי הרשויות כאן יסייעו לנו. צר לי שנתניהו וסמוטריץ' מאמצים את אג'נדת הרשימה המשותפת ומפילים חוק חשוב. אחרי שהאופוזיציה הפילה את חוק האזרחות, הצלחנו להעביר אותו. זה נכון שהאחריות עלינו להעביר את תקנות יו"ש ואנו עובדים על זה כדי לאשר זאת. אם החוק ייפול, זה יהווה בעיה גדולה לתושבים ואנחנו בוחנים איך לעקוף זאת. יש בעיה בקואליציה ואנחנו מטפלים בה".

את הכנס פתח שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אשר הדגיש כי "אשכול יו"ש הוא חלום שהפך למציאות. הייתי ממקימי האשכולות  כפלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה מוניציפאליים, השקעה במיזמים אסטרטגיים לטווח רחוק ופרויקטים כלכליים שהוכיחו את עצמם. זה לא סוד שאני תמיד מתעדף את יהודה ושומרון וכך גם  במשרד השיכון. אנו מייחסים חשיבות גדולה לאיזור גם מבחינה אידאולוגית וגם מבחינת פתרונות למשבר דיור"