בנט בוועדת חוץ וביטחון: "זאת השנה השקטה ביותר שהייתה בדרום מאז ההתנתקות"

ראש הממשלה הגיע לדיון מיוחד במטרה לסכם את השנה הראשונה שלו בתפקיד וטען: "החזרנו את ההרתעה שאבדה". בהמשך התייחס בנט לאיום הגרעין האיראני ורמז: "אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 11:30 ח בסיון התשפב

בנט בוועדת חוץ וביטחון: "זאת השנה השקטה ביותר שהייתה בדרום מאז ההתנתקות"
ראש המל"ל איל חולתא, בנט ויו"ר הוועדה רם בן ברק, צילום: חיים צח/לע"מ

אחרי הסערה הפוליטית והמפלה שנחלה הקואליציה במליאת הכנסת אמש, הבוקר (ג') הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט לדיון בוועדת החוץ והביטחון וסיכם את השנה שעברה מאז כניסתו לתפקיד בתחומי הביטחון בישראל ומחוצה לה. 

"השנה הראשונה של הממשלה בראשותי היא השנה השקטה ביותר שחוו תושבי הדרום - שדרות, אשקלון ועוטף עזה - מאז ההתנתקות. שדרגנו את הביטחון וזה הישג אדיר של הממשלה שלנו", פתח בנט והציג את הנתונים שמאששים את קביעתו.

בשנת 2019 נורו 1,291 רקטות מעזה לישראל, בשנת 2020 – 176, בשנת 2021 – 3,520 רקטות בעיקר במבצע "שומר חומות", והשנה שש רקטות בלבד ובלי פציעות. 

זה לא במקרה", הדגיש ראש הממשלה, "זו תוצאה של מדיניות נחושה וברורה - תקיפות על כל בלון, ועמידה נחושה מול סחטנות ואלימות של חמאס. לצד זה, גישה נדיבה מול תושבי עזה, גישה שונה שלא הייתה בעבר. ראינו את השינוי גם במצעד הדגלים, לא התקפלנו בפני האיומים של חמאס. מול האיומים של הטרוריסטים, קיימנו את המצעד למרות הניסיונות של חמאס לאיים עלינו ולקפל את ישראל פעם נוספת".

"ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה"

"בגזרה האיראנית - השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם", ציין ראש הממשלה והדגיש כי, "העלינו הילוך. מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

בנט התייחס לדוחות שהתפרסמו בשבועות האחרון ובהם נטען כי איראן קרובה מאוד לכמות האורניום שנדרשת בדרך לפצצה גרעינית ראשונה. "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60% - ללא שום תגובה נגדית. ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה". 

ביום שישי האחרון פגש ראש הממשלה את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) - רפאל גרוסי, והשניים שוחחו על המצב באיראן. "הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה. אנחנו מצפים שמועצת הנגידים של סבא"א תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".

"במשך הרבה שנים מערך ההסברה שועבד לצרכים אחרים"

בנט המשיך והתייחס לאלימות והפשיעה במגזר הערבי, שצפו בעיקר בעקבות מבצע שומר החומות והפרעות בערים המעורבות. "אני חושב שאירועי 'שומר החומות' והפרעות שראינו, היו איומי התעוררות להבנת האיום מבפנים. אבל השנה החולפת, אני יכול לבשר - הייתה שנת ההתעוררות לפעולה של ממשלת ישראל מול הפשיעה בחברה הערבית, מול לאומנות אלימה בחברה הערבית - וזה אחרי עשור של הזנחה". 

"קיבלתי החלטה להכניס את שירות הביטחון הכללי גם לגזרת הפנים, לעולמות של טרור, לעולמות שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה וציין כי, "המרוויחים הגדולים מכל המהלכים האלה, בראש ובראשונה - הם החברה הערבית. החברה הערבית סובלת סבל איום ונורא, והיא אומרת לנו בעברית פשוטה: 'עם כל התקציבים שאתם רוצים לתת לחינוך, לכלכלה ובתעסוקה, זה לא עוזר לנו אם ירו על ילדינו ברחוב. תכנסו ותטפלו'. אז השנה הממשלה נכנסה וטיפלה עם תוצאות יוצאות מן הכלל - הורדת שיעורי הרצח, הירי והפשיעה בחברה הערבית בעשרות אחוזים בתוך שנה אחת".

"ונקודה אחרונה - מאז שאני זוכר את עצמי, אנחנו רגילים לקטר על ההסברה הישראלית. במשך הרבה שנים מערך ההסברה שועבד לצרכים אחרים, אז אנחנו הקמנו את מערך ההסברה הלאומי עם הרבה מאוד אנרגיה, מרץ, עבודה מצוינת ותיאום בין משרדי הממשלה השונים, ובכל האירועים האחרונים, קשים ככל שיהיו, היינו שם להתמודד, להביא מהר עובדות מפריכות וטיפלנו בעשרות מקרים שלולא הטיפול ההסברתי המהיר היינו משלמים עליהם מחירים כבדים", סיכם בנט במחמאה.