זה המלון הנטוש בירושלים שיהפוך למרכז צעירים

עמותת המיזם החברתי, שפועלת להכשיר מבנים נטושים לטובת יוזמות חברתיות, הודיעה כי הגיעה להסכמות עם בעלי מלון הנשיא לשעבר והמבנה יוכשר לפעילות לטובת הקהילה בחמש השנים הקרובות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/06/22 21:19 ז בסיון התשפב

זה המלון הנטוש בירושלים שיהפוך למרכז צעירים
הכניסה הישנה למלון, צילום: zeevveez, ויקיפדיה - CC BY 2.0

מלון הנשיא לשעבר, ברחוב אחד העם בירושלים, שנטוש כבר עשרות שנים, יהפוך בשנה הקרובה לבית למיזמים חברתיים ותרבותיים לתקופה של כחמש שנים. זאת בדומה לפרויקט שהונהג בבית אליאנס ליד השוק ובבניין שערי צדק ההיסטורי ברחוב יפו. על פי המודל, המינהל הקהילתי והעירייה דואגים לשיפוץ בסיסי של המבנה הנטוש, והיזם, בעל הנכס, מעמיד אותו לטובת הציבור עד לאישור תוכניות הבנייה והפיתוח העתידי של המתחם.

מלון הנשיא לשעבר עומד נטוש מזה עשרות שנים ברחוב אחד העם בירושלים. בעלי המבנה, נחום רוזנברגר הודיע היום כי עד שיאושרו תוכניות הבנייה במקום המלון יהפוך לבית למיזמים חברתיים ותרבותיים לתקופה של כחמש שנים.

זה לא הפעם הראשונה שעושים דבר כזה בעיריית ירושלים, שהבינה את הפוטנציאל שבמבנים נטושים ואת התועלת שניתן להפיק מהם. על פי המודל, המינהל הקהילתי והעירייה דואגים לשיפוץ בסיסי של המבנה הנטוש, והיזם, בעל הנכס, מעמיד אותו לטובת הציבור עד לאישור תוכניות הבנייה והפיתוח העתידי של המתחם. מדובר בהכשרת תשתיות בסיסיות בלבד של המבנה לטובת ניצולו הזמני.

את הפרויקט יוזמת עמותת 'המיזם החברתי', שפועלת בכל הארץ להכשרת מבנים נטושים לטובת מיזמים חברתיים. על פי ההצעה המתגבשת, תוקצה קומה עבור שלוחה של המינהל הקהילתי, וכן יוכשרו שטחים לטובת פעילות של אומנים שיעברו מבית אליאנס. כמו כן הוצע כי מספר קומות יועברו לעמותות חברתיות שונות וכי חלק נוסף במלון יוסב למעונות לחיילים בודדים.

יו"ר עמותת 'המיזם החברתי' יקיר שגב: "שמח לספר על היציאה לדרך של המרחב החברתי התשיעי! אחרי כיכר אתרים, שערי צדק, יפו, אלנבי, רמת גן, חוות אטינגון ואחרים - גם מלון הנשיא בשכונת רחביה בירושלים יהפוך למרחב חברתי, ויאכלס פעילות חברתית ותרבותית צעירה עד להריסתו בעוד מספר שנים".