אחרי הפרסום בכיפה: שכר רבני הערים יעלה

במשרד הדתות בהובלתו של סגן השר מתן כהנא הודיעו היום כי שכר רבני הערים יעלה, מה שהיה אמור לקרות כבר לפני ארבע שנים |מתן כהנא: " מדובר בצעד מתבקש, עושים את תפקידם במסירות אין קץ"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/06/22 19:55 ז בסיון התשפב

אחרי הפרסום בכיפה: שכר רבני הערים יעלה
מתן כהנא,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשרד לשירותי דת מעלה את שכר הרבנים וראשי המועצות הדתיות. סגן שר הדתות מתן כהנא מאזן בין שכר הרבנים לשכר ראשי הערים, אחרי שנים בהן הם סבלו מחוסר שוויון בשכר. בנוסף, הרבנים יקבלו תשלום רטרו החל מחודש ינואר 2019. כיום השכר של רבני ערים הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר, על פי החוק יש להעלות את השכר מייד כאשר עולה שכר ראש העיר.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק אמר: "מדובר בצעד מתבקש עבור רבני ישראל וראשי המועצות הדתיות העוסקים במתן שירותי דת מתוך מסירות אין קץ. אני שמח שבמשמרת שלי בהובלת סגן השר לשירותי דת מתן כהנא הדברים אכן קורים ורבני ישראל רואים שאנו ערים לזכויות שלהם ומעדכנים את שכרם שלא עודכן מאז 2018".

"הערכתי לרבני ישראל ולראשי המועצות הדתיות באה לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים"

סגן השר לשירותי דת חה"כ מתן כהנא אמר: "מדובר בצעד חשוב ומתבקש עבור רבני ישראל וראשי המועצות הדתיות המקדשים שם שמים בפעילותם ומנגישים את שירותי הדת במאור פנים בערים וביישובים בהם הם פועלים. לא ברור מדוע במשך ארבע שנים לא עודכן שכר הרבנים. הערכתי לרבני ישראל ולראשי המועצות הדתיות באה לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. עדכון השכר הוא תיקון חשוב".

השכר של רבני ערים כיום הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר, על פי החוק יש להעלות את השכר מיד כאשר עולה שכר ראש העיר, אך כבר ארבע שנים לא התעדכן שכר הרבנים זאת למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה.

טבלת השכר

טבלת השכר צילום: ללא

תנועת נאמני תורה ועבודה בתגובה לדיווח: "העלאת שכר רבני הערים הוא צעד נכון כחלק מהסדרת מעמדם, ומשמח לראות שהסמכויות לטיפול ברבני העיר חזרו לידי סגן השר כהנא. אבל עם כל חשיבות הסוגייה, יש לזכור שהמבחן העיקרי הוא במינוי רבני ערים חדשים, ובהעברת סמכויות המועצות הדתיות לידי הערים, וזאת טרם נעשה. אנו קוראים לסגן השר לממש את הסמכות המוענקת לו בתקנות שהעביר, ולמלא בהקדם את התקנים בעשרות הערים שבהן לא מכהנים רבני ערים וכן להוביל את תהליך הייעול של המועצות הדתיות".

בנט החזיר לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו

בתחילת החודש שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו והוא חזר לכהן כחבר כנסת על חשבונו של יום טוב כלפון, מאז כל הסמכויות של שר הדתות הועברו לשר בפועל, ראש הממשלה נפתלי בנט וכהנא מונה לסגן שר. בשבוע שעבר חתם ראש הממשלה על מסמך שמעניק לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו.

במסמך שהגיע לידי כיפה ועליו חתום ראש הממשלה נפתלי בנט נכתב: "לפי חוק-יסוד: הממשלה בתוקף סמכותי לחוק-יסוד: הממשלה, אני אוצל בזה לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, את סמכותי בעניינים האלה:

  1. הרכבת מועצות דתיות וחידוש הרכבן.
  2. מינוי ממונים למועצות דתיות 
  3. מינוי ועדה ממונה ומינוי יושב ראש לוועדה ממונה.
  4. הסמכויות הנתונות לי לפי תקנות שירותי הדת היהודיים, בחירות רבני עיר.
  5. קביעת מבחני תמיכה במוסדות ציבור, 
  6. מינוי מנהל למועצת בתי העלמין על פי תקנות מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים.