המשבר בקואליציה | מנסור עבאס: "איילת שקד קמצנית"

יו"ר רע"מ לא אוהב את התנהלותה של שרת הפנים בנוגע לטיפולה בתכניות הקשורות למגזר הערבי: "היא איטית ביישום התכניות" | על המשבר סביב הארכת חוק התקנות ביהודה ושומרון אמר: "אנחנו בדיונים לגבי ההצבעה על חידוש התקנות, נחליט בהתאם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 18:26 ג בסיון התשפב

המשבר בקואליציה | מנסור עבאס: "איילת שקד קמצנית"
עבאס נגד שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הערב (ה') ל"רדיו נאס", תחנת רדיו אזורי המשדרת מנצרת, וסיפק מספר אמירות הקשורות בהמשך דרכה של הממשלה בראשותו של נפתלי בנט. במהלך דבריו התייחס עבאס למשבר הארכת חוק התקנות ביהודה ושומרון והאיום של שר המשפטים בפירוק הממשלה, אם החוק לא יוארך כמקובל.

"רע"ם מתנגדת לכל חוק שמנציח את הכיבוש", אמר עבאס. "יחד עם זאת, אנחנו בדיונים לגבי ההצבעה על חידוש התקנות בשבוע הבא ונחליט בהתאם". על המשך קיומה של הקואליציה המקרטעת, גם בשל קשיים שהערימה רע"מ עצמה בעבר, אמר: "יכולתי מזמן לפרק את הקואליציה ולצאת גיבור לאומי פלשתיני, אבל אני מנהיג אחראי שדואג לעתיד החברה הערבית וכלל החברה הישראלית". 

על המשך קיומה של הקואליציה המקרטעת, גם בשל קשיים שהערימה רע"מ עצמה, אמר: "יכולתי מזמן לפרק את הקואליציה ולצאת גיבור לאומי פלשתיני, אבל אני מנהיג אחראי שדואג לעתיד החברה הערבית וכלל החברה הישראלית". 

עבאס התייחס גם לרשות הפלשתינית ומנהיגה: "שוחחתי עם אבו מאזן יותר מפעם אחת לאחרונה". נזכיר כי בחודש אפריל דיווחה סוכנות הידיעות הפלשתינית "שיהאב" כי התקיימו מגעים בין אבו מאזן, לחברי הכנסת עבאס, איימן עודה ואחמד טיבי, זאת, במטרה להפציר בהם שלא יפילו את ממשלתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בחודש שעבר איימה רע"מ לפרק את הקואליציה. אחת מדרישותיה עבור המשך קיום הממשלה, היתה כי ראש הממשלה יתחייב בכתב לפעול למתן את עמדתה של שרת הפנים איילת שקד כלפי סוגיות מרכזיות בחברה הערבית, בדגש על תכנון ובנייה. הערב ביקר עבאס את שרת הפנים: "איילת שקד איטית ביישום התכניות, וקמצנית".

מנסור עבאס: "היינו על סף מלחמת אזרחים"

(ארכיון)
 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן