מהומה במליאה חוק הכרה באחים שכולים אושר בטרומית | טיבי סילק את סטרוק

המליאה אישרה את הצעת החוק של חברת הכנסת מיכל שיר להכרה בזכויות האחים השכולים, ואורית סטרוק התנגדה ואמרה: "תחשבי כמה אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/06/22 19:16 ב בסיון התשפב

חוק הכרה באחים שכולים אושר בטרומית | טיבי סילק את סטרוק
אורית סטרוק יורדת מהדוכן, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את  הצעת חוק הכרה באחים שכולים ובזכויותיהם, התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת מיכל שיר סגמן. 72 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

על פי ההצעה, אח של אדם שנספה בעת שירותו בכוחות הביטחון או שנפטר כתוצאה מפגיעת איבה יוכר כחלק מהמשפחה השכולה של הנספה או של האדם שנפטר, לפי העניין. כמו כן מוצע כי תימסר לאח השכול הודעה רשמית על המוות ועל אירועי זיכרון וכי משרד הביטחון יידע אותו בדבר ההטבות להן הוא זכאי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הנוהל בדבר יידוע משפחות של נפגעים מקרב כוחות הביטחון או בפעולות איבה הנהוג כיום קובע כי בני המשפחה שמקבלים את ההודעה הם בני זוג, הוריו וילדיו של הנפגע, ואין כל התייחסות לאחיו של הנפגע. כך גם לגבי עדכון על אירועים שונים שנערכים בהקשר של נסיבות הפגיעה, כגון טקסי זיכרון. בחלק גדול מהמקרים האחים מתעדכנים באמצעות בני המשפחה האחרים, אך לא תמיד.

מטרתה של הצעת חוק זו היא להעניק הכרה לאחים ולאחיות שכולים, להבטיח כי הם יקבלו הודעות רשמיות על קרות האסון ועל טקסים ואירועים כאמור, לאפשר להם להשתתף בטקסים ואירועים, וליידע אותם אודות הזכויות להן הם זכאים". 

טיבי לסטרוק: "את חברה בסיעה היחידה שיש בה מורשע בתמיכה בטרור"

ח"כ אורית סטרוק התנגדה לחוק ואמרה לח"כ שיר: "תחשבי כמה אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך, השותפים שלך לקואליציה. כמה עוד אחים שכולים של עוד ועוד פיגועים". סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי שניהל את הישיבה אמר: "זו אמירה חמורה ביותר, את מאשימה חברי כנסת ערבים שהם אחראים לרצח והריגה, את מעלילה על חברי כנסת בבית הזה". לאחר שתם זמנה הורה ח"כ טיבי להוריד את ח"כ סטרוק מהדוכן והוסיף: "את חברה בסיעה היחידה שיש בה מורשע בתמיכה בטרור", הדברים עוררו מהומה במליאה כאשר חברי כנסת מן האופוזיציה הביעו מחאה קולנית על ההתנהלות. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן