הנער הדתי שעשה קידוש השם בחו"ל קיבל תעודת הוקרה בכנסת: "עמידה איתנה על ערכי היהדות"

נטע אייגר, תלמיד מחונן וחבר בנבחרת הכימיה של ישראל, נאלץ לוותר על השתתפותו בתחרות בינלאומית, לאחר שהבין שהיא תיערך בשבת. יו"ר ועדת המשנה לחינוך הדתית העניק לו תעודה מיוחדת: "התמודד עם דילמה בזמן אמת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/06/22 11:20 ב בסיון התשפב

הנער הדתי שעשה קידוש השם בחו"ל קיבל תעודת הוקרה בכנסת: "עמידה איתנה על ערכי היהדות"
נטע אייגר מקבל את תעודת ההוקרה מטור-פז, צילום: דוברות

שבועיים אחרי שנאלץ לוותר על השתתפות בתחרות כימיה בינלאומית בשל העובדה שנערכה בשבת והפסיד את מדלית הזהב, היום (ד') הגיע נטע אייגר מטירת צבי, תלמיד כיתה י"א בתיכון שק"ד בשדה אליהו לכנסת שם קיבל תעודת הוקרה מיוחדת מיו"ר ועדת המשנה לחינוך הדתי, חבר הכנסת משה קינלי טור-פז.

עם פרסום המקרה של אייגר, שהביא לקידוש השם גדול, החליט חבר הכנסת טור-פז להזמין אותו לוועדה במטרה להעניק לו תעודה מיוחדת על עמידתו העיקשת על שמירת השבת. 

חברי המשלחת, משפחת אייגר ונטע בוועדה

חברי המשלחת, משפחת אייגר ונטע בוועדה צילום: דוברות

"פנינו לצוות המארגן בבקשה להיבחן ביום אחר. הם הסכימו, מתוך רצון להתחשב בכל הדתות", סיפר הנער אייגר, "כשהגענו לתחרות - בסוף קיבלנו תשובה שאין אפשרות להיבחן במועד אחר, לאחר הצלחה בשני המבחנים הראשונים - קיבלתי אפס על המבחן השלישי שלא השתתפתי בו".

מורן אייגר, אביו של נטע התייחס לייצוג הנמוך של החינוך הממלכתי-דתי והפריפריה בנבחרות הספורט והצורך של המדינה לפעול בעניין: "גם במגזר הדתי וגם בפריפריה. מפספסים הרבה צעירים עם כישרון".

אייגר מספר ליו"ר הוועדה על ההחלטה הקשה

אייגר מספר ליו"ר הוועדה על ההחלטה הקשה צילום: דוברות

"אין ראויה מוועדת החינוך העוסקת בחינוך הממלכתי-דתי, הנע בין הרצון להגיע להישגים לבין הצורך לשמור על המסורת. דילמה שנטע התמודד איתה ביום אמת", אמר יו"ר הוועדה משה "קינלי" טור-פז והעניק את התעודה המיוחדת לנטע אייגר: "על עמידתך האיתנה והזקופה על ערכי המסורת היהודית".