פרסום ראשון הסרוג שסירב להתחרות בשבת והפסיד מדליה יקבל תעודת הוקרה בכנסת

נטע אייגר, התלמיד המחונן בוגר מערכת החינוך הממלכתי-דתי' שוויתר על השתתפות באולימפיאדת הכימיה כמייצג נבחרת ישראל בשל היערכותה בשבת, לאחר שהתכונן לקראתה שלוש שנים - יגיע לכנסת ויקבל תעודת הוקרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/05/22 13:06 כב באייר התשפב

הסרוג שסירב להתחרות בשבת והפסיד מדליה יקבל תעודת הוקרה בכנסת
נטע אייגר. שני משמאל, צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשבוע וחצי הנער נטע איגר, בן 17 מטירת צבי, ריגש אלפים לאחר שהתכונן לתחרות כימיה במשך שנים אך פרש ממנה לאחר שהתקיימה בשבת. בשבוע הבא הם יגיע לכנסת ויקבל תעודת הוקרה מיו"ר ועדת המשנה לחינוך הממלכתי-דתי משה קינלי טור-פז בדיון שיתקיים בשבוע הבא.

חבר הכנסת טור-פז מסר: "נטע, אותו אני מכיר מגיל קטן, הוא דוגמה לילד מוכשר ביותר ששומר על ערכיו ולא מתבלבל בדרך. הוא וויתר על מדליית הזהב בשביל לשמור שבת וזכה "רק" במדליית הכסף העולמית בכימיה. ועדת המשנה לחינוך הדתי מצדיעה לך נטע".

אביו של נטע לכיפה: "לא היינו צריכים לומר הרבה כדי שהוא יבין את ההחלטה"

"נטע אפילו לא חשב להתחרות בשבת", סיפר לכיפה אביו מורן איגר, "היהדות היא דרך חיים והיא אמורה לנבוע ממך, וחשבנו לעצמנו מה זה ישדר אם פתאום נמצא היתר לעשות את זה בשבת אחרי שביקשנו לדחות את המעבדה? היו רגעים מורכבים, גם לנטע וגם לנו. כי לא ידענו איך הוא יגיב. לא היינו צריכים לומר הרבה כדי שהוא יבין את ההחלטה".

הוא הוסיף: "השאלה שאצלנו שואלים היא איך תעשה טוב בעולם. אם זה זה רכישת ידע לשם הידע בלבד אז זה לא מעניין ומתישהו העניין בזה ייעלם. אבל אם מעניין אותך לדעת איך דברים עובדים ואיך עושים עם זה טוב לאנשים ולא להשאיר דברים שמעניינים בלי תשובות, אז ברור שזה משמעותי לכל החיים", אומר איגר ומציין: "תהיה הזדמנות נוספת בקיץ והוא ינסה שוב".