כך סוכל ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים

יום אחרי יום ירושלים, סיכול פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים: שוטרים עצרו בן 15 שנמלט והשליך תיק ובתוכו סכין, בחקירתו הודה כי התכוון לעשות פיגוע | הוא נתפס בסיוע והכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של המרחב

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 16:35 א בסיון התשפב

כך סוכל ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים
העיר העתיקה. אילוסטרציה, צילום: משטרת ישראל

סוכל ניסיון פיגוע: משטרת ישראל סיכלה פיגוע דקירה אמש (ב') באזור העיר העתיקה, לאחר שהשוטרים עצרו חשוד שנמלט מהשוטרים והשליך תיק ובתוכו סכין. בפעילות שוטרי מג"ב ירושלים המוצבים באזור שער שכם, הבחינו השוטרים בחשוד בן 15, תושב ג'בל מוכבר, שעורר את חשדם.

צילום: דוברות המשטרה

בתוך זמן קצר נעצר החשוד בשער הברזל

בעת שהוחשד על ידי השוטרים, הוא החל במנוסה ונמלט מהמקום לתוך העיר העתיקה. כוחות משטרה, בסיוע והכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של המרחב (מבט 2000), ביצעו מרדף וסריקות מהירות אחר החשוד. בתוך זמן קצר נעצר החשוד בשער הברזל, בסמוך לכניסה להר הבית.

במקביל, שוטרים איתרו בחנות הסמוכה למקום את התיק אותו השליך החשוד במהלך מנוסתו מהשוטרים. בחיפוש בתיקו של החשוד, נתפסה סכין. החשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים שם עלה חשד כי התכוון לבצע פיגוע דקירה. היום (ג') מעצרו הוארך בבימ"ש.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפעילות ואמר: "זוהי דוגמא נוספת לנחישות שוטרי מחוז ירושלים במאבק המתמשך בטרור. ערנות של שוטרים, חתירה למגע ושילוב של אמצעים טכנולוגיים- הם שהובילו למעצר החשוד שאחרי זה התברר בחקירתו כי תכנן לבצע פיגוע".

הוא הוסיף: "בנוסף לסיכול טרור באמצעות מודיעין מדוייק שלנו ושל גופי הביטחון הפועלים עמנו, כפי שהיה בתקופה האחרונה כולל בראשית השבוע במהלך יום ירושלים, הרי שאין תחליף לפעילות נחושה של השוטרים שלנו שפועלים כל העת לסכל ולטפל בכל חשד ובכל איום ביטחוני. נמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים שברשותנו ולסכל איומי טרור מכל סוג שהם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".