עבר בשלום: כ-70,000 איש השתתפו בארועי ריקוד הדגלים בירושלים

עשרות אלפי מבוגרים ובני נוער מכל רחבי הארץ צעדו ברגל ממרכז ירושלים, דרך שערי העיר העתיקה ועד לכותל המערבי בריקוד הדגלים המסורתי שמצליח לעורר סערה כל שנה מחדש | אלפי שוטרים פרוסים בעיר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 15:41 כח באייר התשפב

עבר בשלום: כ-70,000 איש השתתפו בארועי ריקוד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים יצא לדרך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצלחת ענק לריקוד הדגלים, כ-70,000 איש השתתפו בארועי ריקוד הדגלים בירושלים. אירוע הענק נחתם כעת בעצרת ענק בכותל המערבי בהשתתפות אלפי משתתפים. לאור מגבלת המשתתפים בעקבות אסון מירון, אלפים משתתפים כעת בהרקדות נוספות באזור שער יפו ובסביבת הכותל המערבי. למצעד קדמו שבועות של חיכוכים בקואליציה שכמעט גרמו לפירוקה מספר פעמים. ברגעים אלו הצועדים עוברים את שער שכם.

"ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח"

בעקבות פרסומים על כך שנוער הניפו דגלי לה פמיליה וארגון להב"ה שגררו עימותים עם ערבים, הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נאמר: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה לפני זמן קצר את כוחות הביטחון, בדגש על משטרת ישראל, לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון "לה פמיליה", בירושלים.

רובם המכריע של המשתתפים הגיעו לחגוג, אך למרבה הצער ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח, לנצל לרעה את עמידתה החזקה של הממשלה מול איומי חמאס ולנסות בכוח להדליק אש. לפיכך, כל מקרה אלימות יטופל במלוא החומרה, לרבות העמדה לדין".

"התאבלנו עליה אלפיים שנה, היום אנחנו שמחים בה"

ראש ישיבות בני עקיבא וזקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן שליט"א הגיע  לכיכר פריז, להוביל את צעדת ריקוד הדגלים ואמר: "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה, שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה. התאבלנו עליה אלפיים שנה, היום אנחנו שמחים בה. חזרנו אליה והיא חזרה אלינו, ברוך ה'".

"הנפת דגל ישראל בבירת ישראל היא דבר מובן מאליו"

נזכיר כי הבוקר אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה כי: "הנפת דגל ישראל בבירת ישראל היא דבר מובן מאליו, ולכן היינו בהירים וברורים בנושא מהרגע הראשון. אני מבקש מהמשתתפים לחגוג בצורה אחראית ומכובדת, ומכאן - בשם שרי ממשלת ישראל - אני שולח תודה גדולה לשוטרות ולשוטרי משטרת ישראל על אבטחת האירועים כולם". זאת בהמשך לסערה של השבועות האחרונים סביב סוגיית הנפת דגל המדינה והנפת דגל פלשתין אותו הניפו במוקמות רבים בארץ. 

בשבוע שעבר אמר יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת וליד טאהא מרע"ם אמר כי המצעד הוא "פרובוקציה בזויה בשכונה האסלאמית בירושלים". את הדברים אמר בראיון לרדיו מכאן, והוסיף: "אנחנו חלק אינטגרלי מהעם הפלסטיני ופוסלים זאת".

העימותים לא איחרו לבוא כאשר כבר ישנם תיעודים משער יפו על עימותים נרחבים בין יהודים לערבים.

https://twitter.com/kann_news/status/1530845900456841217 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן