השר הסרוג בביקורת על מרכז הרב: "פוליטיזציה ליום ירושלים"

ראש הממשלה בנט לא הוזמן לחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, ולאחר הביקורת של נשיא המדינה הרצוג, מגיעה הביקורת של שר המודיעין שטרן: "אי הזמנתו לטקס במרכז הרב - פוגעת במעמדה של ירושלים בקרב העם כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 09:08 כט באייר התשפב

השר הסרוג בביקורת על מרכז הרב: "פוליטיזציה ליום ירושלים"
ישיבת מרכז הרב, אמש, צילום: קובי גדעון, לע"מ

אמש נערכה בישיבת מרכז הרב עצרת ההודיה המרכזית לציון 55 שנים לאיחוד ירושלים. מהחגיגות נעדר השנה ראש הממשלה נפתלי בנט, כמו גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. חברי כנסת מהאופוזיציה הגיעו לערב החגיגי כמו גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהביע ביקורת על אי הזמנתו של בנט לאירוע המסורתי. מי שעוד הביע ביקורת על חברי מרכז הרב הוא שר המודיעין, אלעזר שטרן. 

"אי הזמנת ראש הממשלה לטקס במרכז הרב, עושה פוליטיזציה ליום ירושלים ופוגעת במעמדה של ירושלים בקרב העם כולו", כתב הבוקר (ב') כהנא בחשבון הטוויטר שלו. 

בראיון לחדשות כיפה, הסביר הרב אריה שטרן מדוע בנט לא הוזמן: "יכול להיות שהיה צריך להזמין אותו, אבל היה חשש שתלמידים ומתפללים שיגיעו מבחוץ יעשו רעש גדול, כך שבאמת יותר טוב שלא הזמינו אותו". 

אלעזר שטרן

השר אלעזר שטרן | צילום: Gili Yaari/Flash90

"עלינו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית"

הנשיא הרצוג פתח את דבריו אמש ואמר כי החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה. "ירושלים היא אחת, יחידה, ומאוחדת. וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר: טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה – צודקת, מוסרית ושורשית".

לאחר מכן עבר הנשיא לדבר על האחדות ועל כך שעלינו לשמור עליה. "אני עומד כאן ומדגיש, האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו, לכולנו, להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו, על כולנו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר חלילה היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה. על כולנו לנהוג באחריות. טובת העם כולו ומדינת ישראל מעל הכול, אהבת ישראל מעל הכול".

הרצוג בישיבת מרכז הרב

הרצוג בישיבת מרכז הרב צילום: קובי גדעון, לע"מ

הרצוג ביקר באופן מרומז את ההחלטה שלא להזמין לאירוע את ראש הממשלה בנט, והביא מדבריו של הראי"ה קוק. "בעולם מגוון, דמוקרטי, תוסס כשלנו – בהחלט מותר למתוח ביקורת, ואפילו רצוי. אדהרצוג הביא בדבריו מילים שכתב הראי"ה קוק. הרצוג הביא בדבריו מילים שכתב הראי"ה קוק. רבה – מחלוקות לשם שמים סופן להתקיים. כמו שכתב הרב זצ"ל: "האהבה הגדולה שאנחנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה". אבל אין זה אומר שעלינו להקפיד ולהדר בביקורת עד כדי כך שחלילה נראה אך ורק את המומים... אלא כפי שממשיך הרב: "הננו מוצאים את עצמיותה, גם אחרי הביקורת היותר חופשית, נקיה מכל מום".
 
"אני שמח מאד שגם במובן הזה מציון יוצאת תורה, וסמוך ובטוח שמבית 'מרכז הרב' ימשיכו להישמע באופן רציף ותקיף קולות הציונות הדתית, קולות האחדות והממלכתיות, וכן, גם קולות של מחלוקות לשם שמים. עלינו לזכור – אף אחד לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם, בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום ההוא – לפני 55 שנה, מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק".

העצרת המרכזית אמש: