נערת הגבעות לשעבר נגד בן גביר: "מפיצים עליי שקרים בוטים"

אחרי התחקיר המטלטל בתכנית "עובדה", רוני חן מספרת על התגובות שקיבלה אחרי השידור: "שמחה לשמוע מגוון רחב של דעות", ותוקפת את חבר הכנסת: "ילדים בני 15 צריכים מסגרת תומכת, לא לריב עם ערבים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/05/22 18:06 כח באייר התשפב

נערת הגבעות לשעבר נגד בן גביר: "מפיצים עליי שקרים בוטים"
איתמר בן גביר ורעייתו אילה, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התחקיר של התכנית "עובדה" בסוף השבוע האחרון בחדשות 12, ממשיך לעורר סערה. אחרי התייחסותה של אילה בן גביר, רעייתו של חבר הכנסת מהציונות הדתית ואחד ממושאי התחקיר, היום (א') מספקת רוני חן, ששימשה כמרכז תכנית התחקירים התייחסות ראשונה לטענות נגדה. 

"ראיתם אותי בשבוע שעבר בתוכנית עובדה. כן, זו אני. רוני חן. פעם חנה חנניה. מאז השידור קיבלתי המון תגובות. מאות, אם לא אלפים. קודם כל אני רוצה להודות לכל המברכים והמבקרים. אני לא איתמר בן גביר. אני תמיד שמחה לשמוע מגוון רחב של דעות, גם אם הם שונות משלי", פתחה חן.

רוני חן המשיכה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי, "אני מאמינה בקלישאה 'להסכים שלא להסכים'. אבל בין דעות לבין שקרים יש קו אדום מובהק. ובימים האחרונים כל מיני אנשים שקשה להם עם מה שאמרתי מפיצים עלי שקרים בוטים. סיפורי מעשיות שלא היו ולא נבראו. אני רוצה לפרק שקר שקר".

"במשך השנים פנו אלו הרבה מאוד עיתונאים שביקשו שאתראיין על הימים שהייתי בגבעות. בין הפניות האלה לבין הראיון ב'עובדה' אין שום קשר. לא הציעו לי כסף מעובדה, לא אנשים שלא מעובדה, לא קיבלתי שקל ואני לא רוצה כסף. לצערי, החשבון שלי עדיין במינוס עמוק, יושב בארץ וקוראת את התגובות במקום לקחת חופש בחו"ל".

"כמות ההודעות שקיבלתי לפני השידור, מאנשים שנלחצו מה אספר, היא בלתי נתפסת. אחרי השידור, כל הפחדנים יוצאים מהחורים. חושבים שאיתמר היה סבבה איתי? אז תגידו את זה. אני בעד להביע דעות, בשמחה. אבל תשאירו את השקרים בחוץ. המסר המרכזי מבחינתי בכתבה זה הניצול של נערים מבולבלים על ידי איתמר בן גביר. הייתי בת 15, וכן, היו לי קשיים עם המשפחה. אין מקום לנצל ילדים בני 15 לקדם מטרות פוליטיות. ילדים בני 15 צריכים מסגרת תומכת, לא לריב עם ערבים. בן גביר מיתמם. הוא ידע בדיוק מה אנחנו עושות בלילות וזה לא עניין אותו למנוע את זה. מי הוא חשב עושה את כל הבלאגן כל הזמן, תיירים מדנמרק? זה בדיוק מה שאמרתי בכתבה. תרומתי הקטנה לשוק הדעות".

לא הוצגה התמונה המלאה על דעותיו של איתמר בן גביר

"אם מערכות מדינת ישראל בחרו ל'הכשיר' אותך, לא ממקומי, לפסול אותך. לדעתי, ואגיד את זה בעדינות, לבית המשפט לא הוצגה התמונה המלאה על דעותיך. אני תומכת בליברליזם. אני בעד דמוקרטיה ובעד חופש ביטוי. טוב שישמעו מגוון דעות רחב בציבור, אבל מה שאתה עושה זה להציג עמדה אחת בתקשורת ועמדה מנוגדת בחדרי חדרים".

"בתקופה בה הייתי בנוער הגבעות הכרתי אנשים נפלאים תושבי יהודה ושומרון, שומרי חוק, ציוניים במלוא מובן המילה, שהתחננו בפנינו שנפסיק עם 'תג מחיר', התחננו שנפסיק עם הבלגן, הזמינו עלינו לא פעם משטרה בניסיון לעצור אלימות, כי בראש ובראשונה פגענו בהם ובשמם הטוב, הניסיון של החברה בגבעות לצייר כאילו ניסיתי לפגוע בכל תושבי יו"ש הוא שקרי לחלוטין. אני לא פוליטיקאית ולא אהיה. לא מסוגלת לומר דבר אחד בפה ודבר אחד בלב. אמרתי את האמת שלי כשהייתי גבעות, ואמרתי את האמת שלי כשהבנתי שטעיתי".