אשתו של בן-גביר שוברת שתיקה: "אני יודעת שעשינו משהו טוב, התחקיר שקרי"

תחקיר של עובדה הביא את סיפורה של רוני חן, נערת גבעות לשעבר שהייתה בת בית אצל איתמר בן גביר. במשך התחקיר מביאים אינספור סיפורים מזעזעים על החיים שם | רעייתו של בן-גביר: "חן תעשה הכל בשביל תשומת לב"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 22:30 כה באייר התשפב

אשתו של בן-גביר שוברת שתיקה: "אני יודעת שעשינו משהו טוב, התחקיר שקרי"
איתמר בן גביר. ניסיון התנקשות, צילום: כיפה

תכנית התחקירים "עובדה" פרסמה הערב (ה') תחקיר שמביא את סיפורה של רוני חן, לשעבר חנה חנניה. נערה מבית חרדי שלא מצאה את עצמה בעולם והפכה לנערת גבעות שנעצרה עשרות פעמים על פעולות של תג מחיר. במוקד התחקיר עומד חבר הכנסת איתמר בן-גביר, שלקח חסות על הנערה שאף התגוררה בביתו לפרקי זמן ארוכים, לאחר נישואיו לאילה רעייתו. בתחקיר מואשם בן גביר בעבירות של אלימות קשה, פגיעה בחיילי צה"ל והשתלטות על הנערה כאשר הוא מוציא אותה בכוח מבית הוריה.

"כבר אז ידעתי שהיא מוכנה בשביל תשומת לב חריגה לעשות הכל"

אילה הגיבה בטוויטר לתחקיר וכתבה: "בואו איתי רגע למסע בזמן: לפני כ-14 שנה, כשאנחנו זוג צעיר+2, אידיאלסטים שרוצים להציל את העולם מעצמו בכל נושא שהוא, מכניסים הביתה נערים ונערות שנושרים ממסגרות. כאלה שרגע לפני כיכר ציון. לפעמים גם רגע אחרי. חלקם חבר'ה לא יציבים נפשית, ממורמרים על כל העולם, ובעיקר על ההורים שלהם, מעדיפים אלכוהול ורחוב על פני בית. אנחנו אוספים אותם, דואגים לאוכל, לשינה, למילה טובה, לתשומת לב אין סופית".

"יש לה הורים נפלאים שלא וויתרו עליה לרגע, אבל היא וויתרה עליהם"

עוד הוסיפה וציינה כי בני הנוער היו נעלמים הרבה בין לבין.  ושהם לא ידעו מה קורה איתם בטווחי הזמן הללו. "באחת הפעמים הגיעה חנה חנניה, שהיום נקראית רוני חן, וסיפרה על קושי עצום עם ההורים. חלק מהסיפור הוא "שהיא לא מספיק דתיה," מעשנת, מתחצפת ומרגישה שהם לא אוהבים אותה. יש לה הורים נפלאים שלא וויתרו עליה לרגע, אבל היא וויתרה עליהם. התקשרה לילה אחד ואמרה שהיא ברחוב. לבית היא לא חוזרת. שאלה אם היא תוכל להיות אצלנו כמה ימים. פתחנו את הבית ובעיקר את הלב".

אני יודעת שנתנו לה מעל ומעבר אהבה, הכלה, כבוד, אוכל ומקום חם להיות בו.

בן-גביר חתמה את הציוץ וכתבה: "אני יודעת שנתנו לה מעל ומעבר אהבה, הכלה, כבוד, אוכל ומקום חם להיות בו. אני יודעת שנתנו לה את מרווח הנשימה לעבור את תקופת הבגרות הקשה שהייתה לה. אני יודעת שעשינו משהו טוב. אני יודעת שכבר אז ידעתי שהיא מוכנה בשביל תשומת לב חריגה לעשות הכל. אבל התעלמתי מזה כי המעשה הטוב גבר בעיני. לא מצטערת על העבר ועל הנסיון להציל את העולם, למרות כל השקרים שכנראה חנה-רוני תספר עלינו, אולי בשביל קורטוב של תשומת לב. ולמרות שאין בי חרטה, מבאס שהכנסתי אותה ככה ללב, רק כדי לקבל בו סכין שנים רבות אחרי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן