יום ירושלים עליית בן גביר להר הבית הסתיימה בשקט: "אנחנו בעלי הבית"

יו"ר עוצמה יהודית עלה להר הבית וירושלים נותרה שקטה. בהליכתו במקום הקדוש אמר: "החמאס איים עלי אבל אני כאן כדי להגיד אתם לא בעלי הבית" | המפכ"ל סיים הערכת מצב טלפונית מנקודת המשטרה בכותל המערבי עם כל מפקדי מחוזות ואגפי המשטרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/05/22 10:11 כח באייר התשפב

עליית בן גביר להר הבית הסתיימה בשקט: "אנחנו בעלי הבית"
בן גביר הבוקר בהר הבית, צילום: צילום מסך

למרות האיומים על חייו מצד ארגון הטרור חמאס ולמרות האיומים על ירי טילים לעבר ישראל, חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה בבוקרו של יום ירושלים (א') להר הבית. בן גביר, אשר נהנה לתמיכה רבה, סיים את ביקורו, והעיר ירושלים נותרה שקטה.

"החמאס איים עלי אבל אני כאן כדי להגיד להם 'אתם לא בעלי הבית'. מי שזורק בקבוקי תבעירה לא צריך להיות כאן. עם ישראל חי", הכריז בן גביר כשהוא מסמן "וי" בידיו הימנית ולקול הקריאות נגדו מצד המוסלמים בהר. 

"אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל"

יו"ר עוצמה יהודית מסר בצאתו מהר הבית: "אני מצפה שהמשטרה תפעל ביד קשה, נדהמתי לראות בהר הבית עשרות שנעו לכיוון שלי בקללות ובצעקות. כמובן שלא מצמצתי, ואמרתי להם עם ישראל חי".

בן גביר הוסיף שהתפקיד של המשטרה הוא לעצור את המתפרעים ולזרוק אותם מהר הבית. "לא יכול להיות שהמשטרה תאפשר למתפרעים להיות בהר הבית. לא יכול להיות שכל יהודי שעולה יקללו אותו איטבח אל יהוד, צעקות, וקריאות גזעניות ולאומניות. באתי להר הבית כדי להבהיר לחמאס וארגוני הטרור: אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל".

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר עלה הבוקר להר גם כן, יחד עם בני משפחתו ואנשי תנועת בית"ר לרגל יום ירושלים. "יחד עם אלפי העולים היום להר הבית והמשתתפים במצעד הדגלים בחרנו אנו אנשי תנועת בית"ר לבוא ולעלות להר. המשורר הלאומי אורי צבי גרינברג קבע כי "השולט בהר- שולט בארץ" ואין ספק כי היום אנו מבינים זאת יותר מתמיד. ירושלים שייכת לעם היהודי כל השנה ולהסתובב בה עם דגל זו המציאות הכי רלוונטית שיש". 

המפכ"ל: "מוכנים לכל תרחיש"

במקביל לעלייתו של בן גביר להר הבית, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי, סיים ויעוד הערכת מצב טלפוני מנקודת המשטרה בכותל המערבי עם כל מפקדי מחוזות ואגפי המשטרה. במסגרת הוויעוד הטלפוני סקרו מפקדי המחוזות את היערכותם ליום ירושלים בכל רחבי הארץ לרבות בירושלים. 

"משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש", אמר המפכ"ל. 

"אנחנו בשליטה מלאה בכל הגזרות ומול כל האירועים וגם מספר האירועים הנקודתיים שהיו מהבוקר, טופלו באופן מידי ומקצועי. ישנו איסוף מודיעיני משמעותי שמאפשר לנו פעולות מנע בכל רחבי הארץ והפעלה חכמה של כוחות התגובה. אנחנו לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום ולהפר את החוק והסדר. חשוב שמול הניסיונות לפרובוקציות מצד פורעים, יעמדו שוטרים ולוחמים שפועלים במקצועיות, רגישות ונחישות".