יום ירושלים יאיר שרקי: "בזה ריקוד הדגלים נכשל"

בפאנל בתכניתו של רפי רשף, התייחס יאיר שרקי להיסטוריה של מצעד הדגלים בירושלים סיפר איך הוא נוסד ואמר כי מייסד המצעד הרב צבי יהודה, שעצם זה שהמצעד אינו כלל ישראלי היא כישלון

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 17:45 כח באייר התשפב

יאיר שרקי: "בזה ריקוד הדגלים נכשל"
יאיר שרקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

יום ירושלים: מצעד הדגלים מתרחש בכל שנה ביום שחרור ירושלים- כ"ח באייר ומשתתפים בו כל מוסדות הציונות הדתית שהולכים בצעדה ממרכז ירושלים, דרך שערי העיר העתיקה ועד לכותל המערבי. 

צילום: תקשורת ריקוד דגלים

העובדה שהמצעד לא הפך למצעד כלל ישראלי - כישלון 

בתכנית חמש עם רפי רשף בקשת 12 התארח העיתונאי הסרוג יאיר שרקי שם נשאל על חגיגות ריקוד הדגלים, העיתונאי הסרוג יאיר שרקי הפתיע ואמר כי  אירוע ריקוד הדגלים התחיל בכלל כליווי של הרב צבי יהודה לכותל ורק אחר כך התפתח למה שהוא היום, שרקי מספר כי הוא דיבר עם וותיקי מרכז הרב כדי להבין יותר מהם מה עומד מאחורי רעיון ריקוד הדגלים, "צילצלתי לוותיקי מרכז הרב כדי לברר על הריקוד דגלים. שהחל בכלל כליווי של בחורי ישיבה מישיבת מרכז הרב את רבם - הרב צבי יהודה קוק לכותל ביום שחרור ירושלים. לאט לאט הצטרפו עוד ישיבות והביאו תזמורת וכך זה נוצר."

מה שהכשיל את ריקוד הדגלים הוא ההפרדה 

שרקי מוסיף כי אחת הסיבות לכישלון של ריקוד הדגלים שלא הפך לחג כלל ישראלי יחד עם התנועה הקיבוצית הוא שהיתה דרישה להפרדה "ישיבת מרכז הרב רצו להביא את התנועה הקיבוצית לאירוע - והיא הייתה מגיעה. אבל ברגע שהביאו גם את מוסדות החינוך הם ביקשו הפרדה. זה כל הסיפור של שער שכם - סיפור של הפרדה. מה שהרחיק את החילונים מהאירוע. העובדה שהמצעד לא הפך למצעד כלל ישראלי זה כישלון אם כי כאירוע כלל מגזרי הוא מאוד מוצלח"