בלעדי "המקבילה הנשית למרכז הרב": הרעיון מאחורי הזמנת בנט למדרשת לינדנבאום

הרב אוהד טהרלב מספר מדוע יזם את הגעת בנט למדרשה: "בחזוני - המקום הממלכתי הנשי שראשי ממשלה באים אליו ביום ירושלים", וטוען כי עשה זאת לפני שידע על ביטול ההזמנה למרכז הרב: "כאב לי הלב. הם עשו טעות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/05/22 14:00 כח באייר התשפב

"המקבילה הנשית למרכז הרב": הרעיון מאחורי הזמנת בנט למדרשת לינדנבאום
הרב אוהד טהרלב וראש הממשלה נפתלי בנט, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

יום ירושלים מצוין היום (א') באירועים חגיגיים רבים, החל מריקוד הדגלים ועד סיורים בעיר והעברת תקציבים מיוחדים לבירת ישראל. אחת ההתכנסויות החגיגיות היא התפילה בצאת היום בישיבת "מרכז הרב", אירוע שהפך להיות לסמל הממלכתיות בעיקר בגלל נוכחות ראש הממשלה, נשיא המדינה ופוליטיקאים רבים במקום.

לאחרונה התפרסם כי בישיבה המרכזית סירבו להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לתפילה, דבר שעורר סערה גדולה בציבור הדתי והכללי כאחד ואף הביא לפרסום מכתב רבנים ואנשי ציבור נגד אי ההזמנה. בשיחה עם חדשות כיפה, מספר ראש מדרשות לינדנבאום, הרב אוהד טהרלב מדוע חתם על הקריאה.

"כאב לי הלב שהם לא הזמינו את ראש הממשלה", פותח הרב טהרלב, "תמיד האירוע של יום ירושלים ב'מרכז הרב' נתפס אצלי כאירוע ממלכתי. היה משהו מאוד יפה שראש הממשלה והנשיא באים למקום התורה הכי חשוב בירושלים. ככה אני ראיתי את זה, אפילו שדרכי היא לא של "מרכז הרב", ושנים הגעתי לשם למרות שאני לא מזדהה איתם. כאב לי הלב כי היה בזה משהו לא ממלכתי. לדעתי הם עשו טעות". 

בשיחה עם חדשות כיפה, הרב אריה שטרן טען שבנט לא הוזמן ל'מרכז הרב' בגלל שחששו מביזיון כלפיו.

"אמרו לי את זה", מודה הרב טהרלב אך מסייג: "צריך להשתלט על התלמידים ולומר להם שמגיע ראש ממשלה ושיכבדו את המעמד. זה יום ירושלים, צריך למצוא את המאחד ולא את המחלק".

"חשבתי שנהיה המקבילה הנשית למרכז הרב"

לפני כחמש שנים, באפריל 2017, נפל בנו של הרב טהרלב - אלחי בעת שהיה לוחם בגולני בפיגוע דריסה בכניסה לעפרה. "הרבה פוליטיקאים היו בשבעה", חושף ראש מדרשות לינדנבאום ומציין: "אבל רק שלושה שומרים איתי על קשר ומתקשרים לומר חג שמח - נפתלי בנט, איילת שקד ויאיר לפיד. הם מענטשים". 

ראש הממשלה בנט בביקורו בלינדנבאום

ראש הממשלה בנט בביקורו בלינדנבאום צילום: דוברות

הרב אוהד טהרלב מספר כי בערב פסח האחרון, ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר, והשיחה בין השניים הולידה את המפגש החגיגי שהתקיים במדרשה בשבוע שעבר.

"אמרתי לו שבחזוני אני רוצה להפוך את לינדנבאום למקום הממלכתי הנשי שראשי ממשלה באים אליו ביום ירושלים, אז הזמנתי אותו והוא הגיע. חשבתי שנהיה המקבילה הנשית ל'מרכז הרב' עוד לפני שידעתי שהוא לא יגיע לשם. אחר כך שאלו אותי אם זה בגלל שלא הזמינו אותו לישיבה - ממש לא". 

ראש מדרשות לינדנבאום מספר כי לפני הגעת ראש הממשלה, היו תלמידות שהתנגדו לכך ואף הביעו את מורת רוחן מהאירוע. "גם אם נתניהו יהיה ראש ממשלה - אני אזמין אותו", ענה להן, כשבסופו של דבר הוא אומר כי הבנות יצאו עם דמעות בעיניים, גם אלה שהתנגדו.

איך היה המפגש עם ראש הממשלה?

מדהים. מרומם מאוד, מבחינה חינוכית זה היה חשוב מאוד. הופתעתי כשהוא רצה שישאלו שאלות, ואני חששתי מזה אבל הבנות שאלות שאלות מכובדות. אפשר להסכים ואפשר לא להסכים אבל היה אירוע מכובד. הוא גם נתן שיחה יפה, אני שמח מאוד. 

לא חששת משאלות מתריסות ומקריאות נגד?

"לא, אני חושב שדרך ארץ קדמה לתורה. לא תוכנן זמן לשאלות אבל הוא ביקש תוך כדי. לדעתי הוא עשה טעות", אומר הרב טהרלב בצחוק ומבהיר: "הבנות שאלו והוא ענה והכל היה בסדר". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן