בנט ממשיך להסתבך | הרופאים כועסים: "שום דבר ממה שהובטח לנו לא קורה"

הפגנות הרופאים חוזרות, אחרי שהממשלה בראשות בנט לא מימשה את הבטחותיה לקיצור | יו"ר ארגון הרופאים: "התנהלות שדומה יותר לאופן שבו פועלים משטרים חשוכים, התורניות- לא גזירת גורל"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 22:39 כה באייר התשפב

בנט ממשיך להסתבך | הרופאים כועסים: "שום דבר ממה שהובטח לנו לא קורה"
בוחרים קופת חולים, צילום: pexels (Karolina Grabowska)

משבר נוסף לקואליציה: ארגון הרופאים והרופאות הארצי פרסם את הפגנת הענק שצפויה להתקיים במוצ"ש הקרובה, בו ידרשו מבנט לקיים את ההבטחות שלו על קיצור התורניות לרופאים מ26 שעות ל-16. זאת על רקע העובדה כי ביום ראשון צפויה המדינה להגיש לבית הדין את החלטתה בעניין קיצור התורנויות. הפגנה זו מגיעה אחרי השביתה של הרופאים בשבוע שעבר בעקבות ריבוי מקרי אלימות כנגד רופאים ודרישה לתגבר את האבטחה.

"ימי העבדות של המתמחים בישראל נגמרו"

בפוסט שפרסמה הערב ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאות והרופאים המתמחים מרשם, היא כתבה כי:  "יש לרוה"מ הזדמנות ואנחנו מגיעים עד אליו כדי לתת לו אותה. המדינה והממשלה לא יכולה להמשיך בהתנהלות הזו מולנו. אי אפשר להמשיך לפזר הבטחות ואז לא לעמוד מאחוריהן או לקבוע חוק- ואז לנסות לבטל אותו בביהמ"ש. זו התנהלות שדומה יותר לאופן שבו פועלים משטרים חשוכים, לא כפי שאמורה לפעול מדינה דמוקרטית. וזו התנהלות שבסופה אנחנו נמצא את עצמנו ממשיכים לעבוד בתורנויות של 26 שעות או שקר כלשהו של 21 שעות, רק בפריפריה, רק במחלקות הפנימיות- רק 3% מהמתמחים". 

ביטון המשיכה ואמרה כי : "ימי העבדות של המתמחים בישראל נגמרו. לא אנחנו ובטח דור הרופאים הצעירים שיגיעו אחרינו, מוכנים להמשיך לעבוד בתנאים האלה. יש היתר- יש לו תוקף של חוק!!! אז שיתכבד רוה"מ להורות למדינה למלא אחר החוק!.

"קיצור תורנויות ל- 21 שעות רק בפריפריה-תעלול עלוב"

"תורנויות של 26 שעות הן לא גזירת גורל- הפשע הזה הוא מעשה ידי אדם. פייק קיצור תורנויות ל- 21 שעות רק בפריפריה, רק בפנימיות הוא תעלול עלוב, מעשה ידי המדינה- מדינה שנדחפת לבור עצום ע"י ארגון עובדים (ההסתדרות הרפואית) שסבור שהוא שולט במערכת הבריאות בישראל ומעוניין גם לשלוט בהחלטות הממשלה והעומד בראשה".