ליברמן מאיים: אפעל להפחית מתקציב אוניברסיטת בן גוריון

בעקבות ההפגנה באוניברסיטה שבנגב בה הונפו דגלי אש"ף, הורה שר האוצר לבחון את התנהלותה במטרה להפחית ממנה תקציבים: "לא נשלים עם אירועים כאלה" | מהאוניברסיטה נמסר בתחילת השבוע: "אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/22 17:55 כד באייר התשפב

ליברמן מאיים: אפעל להפחית מתקציב אוניברסיטת בן גוריון
בן גוריון, השבוע, צילום: תנועת "אם תרצו"

הפגנה נגד מדינת ישראל ומנגד פרו פלשתינית, נערכה בתחילת השבוע באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. במהלך ההפגנה הונפו עשרות דגלי אשף לציון יום הנכבה ונשמעו קריאות נגד מדינת ישראל. שר האוצר אביגדור ליברמן איים היום (ד') על האוניברסיטה שבבירת הנגב.

"לא נשלים עם אירועים כמו שראינו באוניברסיטת בן גוריון", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "בהפגנה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון נעשו ונאמרו דברים ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לכן הורתי לבחון את התנהלות האוניברסיטה במטרה להפעיל את סמכותי להפחית מתקציבה".

אברי גלעד פנה לאחר האירוע הבלתי נתפס לסטודנטים הלומדים בבן גוריון וקרא להם לשבות בתגובה להפגנה. "נראה אתכם, סטודנטים.יות בבאר שבע משביתים מחר את הלימודים אחרי מפגן הדגלים היום. היו הראשונים לקבוע תג מחיר אקדמי לימי ה'אנחנו לומדים בישראל אך רוצים בחורבנה'. כל אירוע כזה, ביטול מיידי של יום הלימודים למחרת. יש לכם אומץ לעמוד על שלכם, או שאתם קמפוס של נמושות?".

האוניברסיטה: "אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו"

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר ביום שני, לאחר ההפגנה: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות".

"אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".