דגלי אש"ף הונפו בקמפוס ושרת החינוך זועמת: "לא מתקבל על הדעת"

באוניברסיטת בן גוריון בנגב מנסים להסביר מדוע ניתן האישור לקיים הפגנה עם דגלי פלשתין: "חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/05/22 16:12 כב באייר התשפב

דגלי אש"ף הונפו בקמפוס ושרת החינוך זועמת: "לא מתקבל על הדעת"
הפגנה לציון יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון, צילום: תנועת אם תרצו

הפגנה פרו פלשתינית נערכה היום (ב') באוניברסיטת בן גוריון בבירת הנגב, אשר במהלכה הופנו עשרות דגלי אשף לציון יום הנכבה. בסרטונים שהופצו מהמקום ניתן לראות המוני צעירים מניפים את הדגל הפלשתיני בצעקות. 

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הגיבה על האירועים ואמרה כי מדובר בתמונות שלא מתקבלות על הדעת. חברת תקווה חדשה שוחחה אף עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ."במסגרת הבחינה שאנו עושים עם הייעוץ המשפטי של המל"ג בנוגע לסטודנטים ששותפים להסתה, אלימות או פגיעה בסמלי המדינה, יבדקו גם אירועים מסוג זה". 

"גאים בסטודנטים שלנו משני קצוות המתרס"

בהנהלת האוניברסיטה ביקשו להסביר מדוע ניתנה הרשות להניף את הדגל הפלשתיני ברחבי הקמפוס בבירת הנגב, והדגישו שמדובר בפעם הראשונה שהתקבלה בקשה כזו מטעם הסטודנטים. "בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלשתינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים. 
מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה. אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות בהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו. 

דגלי אש"ף באוניברסיטת בן גוריון בנגב

דגלי אש"ף באוניברסיטת בן גוריון בנגב צילום: אריק קרם

"אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנפנף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי".